Hästen har ont i ett ligament!

Sv: Hästen har ont i ett ligament!

Jag jobbar som hästfysioterapeut i ett stort travstall och jag behandlar många sådana skador med microström efter att de ultraljudat benen och det funkar jättebra. Det förkortar skadetiden till hälften ungefär. Det är skillnad på equiterapeut och hästfysioterapeut och vi gör inte lika behandlingar ifall du undrar.

Sv: Hästen har ont i ett ligament!

Varför åkte du ut till en equiterapeut över huvud taget? Var det ngt med hästen som du ville kolla upp?

Bockserie kan lika gärna bero på spänningar och tecken på obehag som livslust.

Fråga din veterinär du och fortsätt massera eller klämma eller vad du blivit tillsagd att göra. Är det inte värre än vad du säger så blir det nog bra ändå, hästar läker ofta ut skador själva om de får tid och rätt behandling.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
2 015
Senast: Fibusen
·
Hästvård Imorgon ska jag ringa Husaby för utredning. Igår fick distriktarn komma ut akut. Min häst fick ngt anfall. Förra helgen trampade hon...
2
Svar
26
· Visningar
5 511
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 388
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024