Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej, just nu är det så att jag kanske ska få en foderhäst igen, och den jag kanske ska ha är vääldigt känslig mot flugor. På...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: saraahlberg
·
Hästvård Hur ska man klippa luggen snyggt? Just nu är han bara en bebis,så luggen kommer antagligen få växa ut ett tag till,men i framtiden? Om...
Svar
10
· Visningar
6 178
Senast: Fibusen
·
R
Hästvård Hejsan! Jag har en 5årig travare som jag precis fått hem, och jag har märkt att varje gång han har fått mat så står han och krafsar i...
Svar
7
· Visningar
2 020
Senast: rex3kan
·
Hästvård Min häst står ute dygnet runt nu i sommar. Just idag har det regnat hela dagen fram tills nu, och han har inget täcke på sig. Nu...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Merwen
·
Hästvård Har ni något bra knep eller "speciell" borste som är bättre än andra, eller tvättar ni dem helt enkelt ofta?? Hur gör ni??
2
Svar
23
· Visningar
2 629
Senast: Buck
·
Hästvård Ja som det står i rubriken, finns det någon anti klåda spray eller creme?? Hon kliar sig i svansroten ganska ofta men jag ser inget...
Svar
10
· Visningar
1 781
Senast: Highcat
·
M
Foder & Strö Havren i mitt stall innehåller väldigt stor andel skal, kärnorna är små och taniga. Den är således mycket lätt, ett fullt kraftmått...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: aramis
·
Hästvård Sedan januari har jag sparat på min hästs man och den börjar bli riktigt lång(ca3dm:o) nu! Ligger en kväll som denna och funderar på...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: sweep
·
Foder & Strö Har haft häst i Skåne det sista och där gått i små hagar samt noll möjlighet till bete. Ska förhoppsningsvis snart flytta hit hästen...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Corax
·
Hästvård Klickade in på ens bdb som frågade om h*n skulle dra av sin häst skorna och hittade denna kommentaren :crazy: Jag har min ponny barfota...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 888
Senast: Angelique
·
Hästvård Ponnyn jag ska köpa märkte jag på igår att han har fått huden bort skavt eller vad man kan säga på nacken efter grimman. Han har fått...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: urkella
·
E
Hästvård Min häst misstänks ha pålagringar på vänster bak. Han är inte halt, varm svullen eller något negativ vid ridning osv. ingenting. Det...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Hade inte mycket foder hemma nu så jag stannade till på hemvägen och skulle köpa. Då hade inte han fått hem någon ny leverans och fodret...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Empalie
·
Hästvård min unghäst på 4 år har fått nån mystisk hosta. den har uppkommit nu när hon börjat gå på betet. Kan inte säga att det är hela tiden men...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: vanimelde
·
Hästvård Igår när jag och min tränare skulle ta in min häst inför tävling så gick hon fasligt konstigt. Liksom sävligt och slött. Hon nästintill...
Svar
10
· Visningar
8 357
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, Nu har min lilla tvååriga fjording lyckats igen. Förra sommaren överansträngde hon sig på betet och fick därför överben på...
Svar
2
· Visningar
1 356
Senast: yemma
·
J
Hästvård På torsdag ska jag till Klinik och kolla hovarna på min älskade skrutt som har stått på boxvila i lite mer än en månad nu, pga. fång...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 401
Senast: lotta2
·
Hästvård Min åring har något svullet under käken Jag tror inte på kvarka mest eftersom hon har haft det ett litet tag utan att det har blivit...
Svar
9
· Visningar
1 555
Senast: Arwen
·
B
Hästvård Är det en bra eller dålig idé?
Svar
4
· Visningar
898
Senast: BlackiNova
·
Foder & Strö Har funderingar på vad en högdräktig ponnydam (welsh) med fång kan äta ... Läget är nu sådant att hon går i sjukhage med halm och hö, är...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024