betesreglerare till fånghäst

Sv: betesreglerare till fånghäst

jag har uttryckligen och upprepat sagt att hobbyhästen inte verkar bekymras av detta. Högpresterande hästar VET man påverkas neg och hur av saltbrist. Det ingick/framgick i samma studie, och slutsatsen av den är att det är inte lämpligt att högpresterande hästars saltförsörjning är av bara saltsten.
Du undviker hela tiden att kommentera det uppenbara i vad du framfört ang studien. Snälla, läs mitt skrivna och svara på det!

Så, att rekommendationer ändras är ju naturligt - och bra tycker jag, det visar att forskning och kunskap går framåt =)
Håller jag i princip med om. Och(!) just därför ska man inte vara okritisk till studier och expertsanningar. Fr a inte när dom är ologiska. ;)

LIA

Inte meningen att det inte skulle verka som jag svarade. Den får saltbrist. Jag tyckte det framkom i mina svar, att endera går de med saltbrist (grad beroende på skillnad i behov och intag, och behovet styrs ju av arbete, svettning, väderlek osv) - eller så är helt enkelt behovsnormen fel för den hästen och de har inte saltbrist fast intaget är under norm för underhållsbehov.

men oavsett vad värdena är i siffror - så mindra salt in än faktiskt behov = saltbrist = uttorkning och en rad andra men av det, hur mkt och vad beroende på hur stor saltbrist. Snackar vi extremen så dör hästen.

Du kan även skära till en iläggs skiva till betesbegränsaren Jag har olika till min häst, med olika stora hål samt en som helt hindrar henne från att beta. Glasskartongslock är bra. Se bara till att din häst inte kan få av sig betesbegränsaren. Sätt en grimma utanpå.

Jag vet att denna tråden är gammal men jag frågar ändå. Är det inte frustrerande för hästen att gå bland en massa gräs och inte kunna äta alls???

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Måste skriva av mig lite. Har en bekant med en ponny valack modell mindre, som påstår att hennes hovslagare (han är outbildad om det...
Svar
13
· Visningar
2 045
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har byggt en lunch-hage ca 30 kvm med fodergrind till hästarna i helgen där em-höet ska serveras.Problemet är bara att det finns lite...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10