Inne eller ute nattetid under konvalscens?

Sv: Inne eller ute nattetid under konvalscens?

Jag hade slappt ut honom i hagen bland alla andra dygnet runt.. Rorelse ar bra for bojsenor, stillastaende ar forodande.

Jo jag håller med om att de ska röra sig, men problemet med honom, och det som gör att han från första stund fått denna skada är att han far som ett vilddjur i hagen!! Han ser ut som en cirkushäst där han far och flyger fram och tillbaka mer i luften än på marken. Så det känns inte aktuellt. Iafl inte förrän jag vet vad det är för skada och VAD som är skadat.

Men som sagt, tills den är lyst står han stilla. Sen får diagnosen bestämma vad som händer här näst. :)

Jag hade velat ha hästen inne nattetid, och försökt prata med de andra hästägarna om att få låna nåns häst. herregud, det handlar bara om en vecka - en tjänst för en tjänst liksom. inte direkt att hästarna lider av att vara inne på nätterna :grin:

Fast jag kan fortfarande inte kräva det av någon annan. Det är deras häst och inte min. Punkt. Det funkar så när man inte har eget stall eller fler egna hästar. Samma som att dem inte kan bestämma över min. Den ena hästen är dessutom halshäst och tävlande travhäst i miljonklassen. Skulle du själv ställa in din tävlingshäst för att någon annan är skadad om det ger din häst halsinfektion?? Han är superkänslig speciellt på sommaren och går därför ute. Tyvärr är det ett liv jag får acceptera innan jag kan skaffa mitt egna stall. :(

Det handlar väl dock inte om att du ska kräva att ngn av dina stallkamrater ska ta in sin häst, men har du frågat? Jag skulle inte ha några problem med att ta in min häst om det behövdes för att en annan skulle få sällskap under natten.

Det har varit på tal om innan med andra hästar. Grejen är den att alla andra har sina hästar inne ensam o de är skadade eller ska vara inne inför start/tävling. Men när det har varit på tal om innan så har det ej varit aktuellt. Därför ingen mening att föra det på tal igen. Jag är den enda som har häst som inte kan stå inne själv under natten. Därför är det bara jag som blir drabbad och ingen annan.

Jo, så är det ju - men fråga skulle jag göra. jag är av den mentaliteten att man hjälper varann, så jag har lite svårt att förstå varför man inte kan låna ut sin häst som sällskap inne över natten :p men du kan ju inte tvinga nån så klart.

hoppas det löser sig för dig o din häst! ute kan han ju stå så länge det inte är alltför dåligt väder, då skulle jag sätta på regntäcke.
synd att vi inte stod i samma stall, då hade våra pållar kunnat vara sällskap åt varandra! :laugh: (min står också i "sjukhage", är under behandling)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 921
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 909
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30