Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Vi har en hovslagare till en inackordering som konsekvent använder för stora sömmar för de skor som används. Detta har till följd...
Svar
5
· Visningar
1 782
Senast: heartbar
·
Hästvård Jag får hem min första egna häst nästa helg och jag är supertaggad! Har haft foderhäst för nåra år sen och har överlag hållt på med...
2
Svar
22
· Visningar
2 684
Hästvård Ja som rubriken säger Hur gör ni när ni tvättar sår? och varför? jag vill ha lite hjälp med vad som är bästa alternativet :)
Svar
4
· Visningar
1 582
Hästvård Upptäckte idag att hästen har blivit gallig i karlederna, är det = hovledsinflammation? Hon är inte den som blir gallig, och det har...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: dengra
·
Hästvård Har en valack 19 år som de senaste 2-3 veckorna börjat stanna i paddocken och ställer sig i kisställning. Kommer inget kiss utan han...
Svar
12
· Visningar
4 878
Senast: Boerperd
·
Hästvård Jag har letat men inte hittat något som säger att det är olämpligt att använda det flugmedlet till dräktiga ston. Men är det någon annan...
Svar
3
· Visningar
5 120
Senast: clubman
·
Hästvård Mitt halvblod har fått fång. Stod på bete i ca 3 veckor och en kväll såg hon lite stel ut när hon skrittade. Kände lite puls vid kotan...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Kaeela
·
Hästvård Efter andra åb. med ul. så visar det sig att min häst har en liten blödning på menisken. Enligt veterinären så kan äldre hästar nästan...
Svar
1
· Visningar
2 288
Senast: Nominous
·
Hästvård som ni uppt'ckte genom ridning att den plötsligt har svårt att ställa vänster, alltså vill istället dra mot höger och kan t o m stanna i...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: gylle
·
Hästvård Hallo!:) Pållan min har sedan en vecka gått ut på bete, hon får fästingar lite då och då under hakan längst upp mellan ganascherna...
Svar
14
· Visningar
5 305
Senast: Midnight
·
L
Hästvård Min häst har plötsligt fått väldigt svullna ballar. Dem är mera svullna på frambenen än på bakbenen. Är vätskefyllda men inte ömma. Ena...
Svar
1
· Visningar
1 671
Senast: Lisa
·
Hästvård Min kuse trampade sig rätt rejält på ballarna i vintras i samma veva som jag tog hem honom så hade han och ponnyn race i hagen. Blev som...
Svar
2
· Visningar
3 110
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Jag är fodervärd på en sällskapshäst som jag inte kan ha kvar, det är livsidsfoder. Ägaren har skrivit "Du står för alla kostnader...
Svar
16
· Visningar
2 048
Senast: kryddelydd
·
B
Foder & Strö Vi har ett riktigt varannandags väder här i halland. Gräset har varit färdigt för skörd i en vecka men jag har inte vågat slå pgr av...
Svar
11
· Visningar
1 466
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Ja i höst kommer vi ha två hingstar hemma på gården och å är fårgan vad för grovfoder passar bäst till dem, de är 1 respektive 2 år...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: cowgirl73
·
A
Hästvård Min favoritponny på ridskolan har väldigt jobbig eksem i man & svans på sommaren. De har provat att ha eksemtäcke på henne, men det...
Svar
4
· Visningar
1 553
Senast: aalice
·
Hästvård I söndags plötsligt efter körturen när jag skulle sela av honom så ryckte han till så där konstigt med huvet men sen var det inget mer...
Svar
5
· Visningar
4 041
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst har haft pälsätare. Jag undrar hur jag på bästa sätt blir av med ägg från borstad och utrustning Tack på förhand :bump: :D
Svar
12
· Visningar
1 468
Hästvård Mitt 11-åriga sto är inte precis någon lugn häst men har aldrig krånglat vid skoning. Hade tid för skoning för några veckor sedan...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Deimion
·
Hästvård Vår granne har hyrt en ponny över sommaren och min gissning är att den har fotskabb eller rasp, den har en massa hårda skorpor på benen...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka