Varför använder inte alla godkända myggmedel?!?

Sv: Varför använder inte alla godkända myggmedel?!?

Det är min erfarenhet också. Switch använde jag när jag bodde i Småland för fästingarna och här är det Renons mot mygg/knott och när bromsen dyker upp är det US som gäller. Det fungerar här :)

Min reflektion är att somliga av de godkända medlen inte borde vara det. T.ex. innehåller Ultrashield Permetrin, vilket är ett insektsgift som förbjudits i skogsbruket för att det är för miljö- och hälsofarligt. Hur kan det då vara okej att som privatperson (utan någon som helst utbildning om bekämpningsmedel) urskiljningslöst spraya det på hästar? Och är det egentligen någon som läst texten "Behandlade hästar får inte gå till livsmedelsproduktion"?

Ska jag köpa myggmedel till min häst så tittar jag faktiskt inte efter om det är godkänt, jag kollar upp ämnena det innehåller!

För att det inte är koncentrerat och det sitter på hästen, inte i marken

KL

aldrig ngnsin att bromsar hålls borta med hjälp av switch. det står tillochmed att utläsa på flaskan exakt vad det avses hålla borta, dvs knott och fästingar. INGET annat.

http://www.pharmaxim.com.serverx.so...ktinfo/receptfria_produkter/switch/switch.htm

Ja, med en erlicha häst i bagaget så används Switch vid 2 tillfällen under sommaren. Att den sedan hjälper mot knott också är ju bra, men jag kompletterar ändå med mina eteriska olja eftersom det syns tydligast här att den verkligen hjälper.

KL
derringdo: switch innehåller också permetin, precis som Ultrashield.
det som är värt att notera är att det är samma i dessa medel, så att använda bägge blir kaka på kaka.

Jag undrar vart Adam, TS, tog vägen. Vad ville TS med sitt enda inlägg, uppenbarligen inte någon diskussion som h*n tänkte vara delaktig i???

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
32 291
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: Stereo
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 033
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10