Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hej! Har ett litet problem med min häst, hon "gnisslar" tänder, jag vet inte riktigt hur man ska förklara det hela. Hon gör det endast...
Svar
7
· Visningar
2 469
Senast: Aquakatt
·
M
Hästvård Ikväll ska min häst få massage/elektoterapi. Hon har vilat några veckor nu. Vanligtvis rider, eller går jag promenad med henne minst...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: moontje
·
Foder & Strö Hejsan! Vart ute i nya stallet och flyttade grejer häromdagen. Kollade även upp vilken plats på loftet som blir "min". Pratar då med...
Svar
8
· Visningar
1 796
L
Hästvård Jag skulle köpa en häst som var halt på vet.besiktningen. ett 5årigt sto som gått oskodd, ej riden. vid verkningen 2 dagar innan...
2
Svar
32
· Visningar
3 290
Senast: sweep
·
J
Hästvård Min häst har fått som mjuka bubblor på båda bakbenen precis ovanför kotan. De försvinner när jag rider och när han e uppvärmd men det...
Svar
7
· Visningar
2 147
Hästvård Är det någon här inne som ger det till sina hästar? Vad ger ni det isf för och hur tycker ni att det fungerar?
Svar
3
· Visningar
4 866
Senast: Centaur
·
Hästvård Är det någon som klipper sin häst på sommaren? Funderar på att klippa min häst, för han är redan lite svettig när man tar in honom...
Svar
6
· Visningar
12 425
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Kan man ge rågvetehalm som foder? Äter de det? Hurdana är de dietiska egenskaperna? Vetehalm ska ju vara det bästa och råg det sämsta...
Svar
7
· Visningar
3 921
Senast: emser9
·
Hästvård Bakgrund: Nu kommer en lååång historia, var beredda. Köpte min 8-åriga kallblodstravare i slutet på febr detta år. Han är skolad...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 899
Senast: Lindon
·
Hästvård Var på den lokala hästbutiken idag för att handla ovan nämnda insektsspray. Men fick svaret att de inte tar in det längre på grund av...
Svar
10
· Visningar
4 775
Senast: Jenny85
·
Foder & Strö Hur har ni som har era hästar på lösdrift med fri tillgång på hö/ensilage löst det? Hur har ni balen?/hur fodrar ni? Begränsar ni...
Svar
5
· Visningar
1 069
Foder & Strö Är det farligt om hästar får i sig havregryn? Det är nämligen så att mina tre minishettisar (två unghästar och en 6-åring som aldrig...
Svar
3
· Visningar
5 747
Hästvård Idag var min häst inte riktigt sig själv. Hon kändes lite stel och inte alls lika framåt. För två dagar sedan såg jag henne stå med...
2
Svar
26
· Visningar
4 375
Senast: lil-sis
·
J
Foder & Strö Jag vill börja ge min gammeldam lite förebyggande tilskott för att hålla lederna så fräscha som det bara går så länge som möjligt. Har...
2
Svar
31
· Visningar
15 065
Senast: Tillis
·
J
Hästvård Nu går jag i valet och kvalet.. Funderar på att låta min älskade prinsessa få springa på dom evigt gröna ängarna..:cry: Kan börja...
Svar
17
· Visningar
2 986
Senast: Mithalagos
·
M
Foder & Strö Hej! En stilla undran över om man kan slå silage i hage som hästar normalt använder till både vinter och sommarhage? Har sett ett...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Mulle
·
Hästvård Mina båda hästar har drabbats utav vad jag tror är bärrandsröta på alla 4 hovarna på båda hästarna, det är liksom en "skåra" mellan...
Svar
1
· Visningar
1 593
Senast: roockmadde
·
Hästvård Min häst har fått rejält ont i ett framknä och sprutades där för ca 1 vecka sedan. Vi ska på återbesök om 1,5 vecka och jag känner att...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Elisha
·
E
Hästvård Hej! Jag har köpt en greenguard till min fånghäst för att han skulle kunna gå och beta lite mer men ändå inte få i sig så mycket.Men...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Någon mer som upplevt samma sak? Vi har en nu tvåårigt varmblod som är uppfödd på krafft groov 125 samt ett bra hö efter avvänjning...
2
Svar
31
· Visningar
5 027
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka