Vem ska jag kontakta?

Sv: Vem ska jag kontakta?

Ett tillägg till bilderna är ju att det inte är hovarna som är problemet när det ser ut så, det blir hovvinkeln som ställer till det i de flesta fall. Och den förslitningen försvinner ju inte även om man åtgärdar hovarna.

Nej det vet jag, men jag ska ju ta henne till klinik eller ta ut en vetrinär. Hon ska undersökas! Och det skrev jag ju innan :grin:

Jag vet inte riktigt varför du ger mig en elak smirk-gubbe, det tycker jag inte är påkallat. Vi andra måste väl få uttala oss om bilden och vad vi tycker, eftersom du tidigare skrivit att hästen inte har några problem av den eftersatta hovvården.

Nej det var inte meningen att den smirk gubben skulle komma med:o Måste råkat komma åt den med musenknappen. Så jag ber om ursäkt för det!

Men nej, hon har inga problem med sina ben vad man kan se trots sina misskötta hovar. Och som sagt, det va enbart framhovarna som va så här långa. Och det är ena bakbenet som är problemet.
Men jag ska inte ha henne till mer än skogsridning och det tror jag nog att hon kommer klara av.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 913
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 932
Senast: Askur2017
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 894
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka