Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mina får mineral saltsten på betet, så vet jag att de får i sig lite åtminstone.
min shettis vägrar också äta mineral pellets :/ men mineral saltstenen går bra ^_^
Har själv haft en shettis (lättfödda hästar) Dessutom härstammar dem från shetlandsöarna som är magra öar med mycket blåst Vilket gör att deras ämnesomsättning inte är riktigt gjord för att kraftigt bete vilket gör att dem enklare får fång än hästar som härstammar från platser med kraftigt bete.
Men för att svara på din fråga, du ville inte blanda i söta saker, men jag skulle blanda mineralerna (beroende på hur mycket det är) i lite pellets eller i lite havre, om det gick så skulle jag nog faktiskt blöta det lite så att det "fastnade" på fodret så att allt blev uppätet. Jag tror inte att det skulle skada din häst om han nu går på magert bete att få någon dl pellets ex=) Men jag vet ju inte!
Sen så bara för att försvara lite så är det inte alla som har tillgång till ordentliga beten, vissa år (där jag bor) är betena väldigt magra pga att det blir så pass varmt och inget regn. Iår är dock betet kraftigt eftersom det regnat väldigt mycket
Men för två år sedan var det riktig torka, då ger vi hästarna lite extra för att dem ska må bra. vilket man också märker
Sen förstår jag också att nästan alla (*hoppas*) skriver i mening att vara snälla och tänker på hästens bästa, men om man försöker svara på det hon har att säga och inte försöker bilda sig en uppfattning om något man egentligen inte har något aning om (eftersom att du varken sett häst, bete, eller område) så kan man inte sitta och diskutera hur vida hon sköter hästen som bäst Jag tror inte att en frisk människa skulle släppa sin tvååring på magert bete för att få ge den mineraler för skojs skull Så jag antar att hon faktiskt har en bra anledning till att hon gör som hon gör!