porslinshäst vs vildhäst

Sv: porslinshäst vs vildhäst

Min är nog en vildhäst. För han är robust och tålig och han får vara ute mest hela tiden, lösdrift...
Och så slipper han täcken...om det blir 25 minus, kan man kanske tvinga på honom ett...
Han är aldrig sjuk och är sund och glad...och vild..

Sv: porslinshäst vs vildhäst

Min lilla häst är en vildhäst och jag vill att han skall vara det. Tycker det är så dumt att hantera sin häst som om den kan gå sönder vid minsta lilla.

Han går ute dygnet runt på sommaren och väldigt länge även på vintern. Han är en arab korsning så tyvärr har han relativt tunn hårrem så i vintras när det var så himla kallt fick han ha ett regntäcke. Annars så går han "naken".
Käkar havre och hö. Typ. Och saltsten har han också visserligen. Det skall inte krånglas till!

Allround pålle som rids dressyr, hoppar lite, gymkhana, ut och busa och springa på fältet, massa uteritter. You name it. Det är min Kalle det.
vad gäller utrustning skall det vara helt och rent, köper mycket begagnat.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 422
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 919
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka