Sv: Hovbensfraktur
Min fick klartecken för skrittmotion efter 5 månader och kvalade som sagt efter 8 månader.
Varför min inte fick smärtstillande har jag redan talat om, och det var överenskommet med veterinär.
Hon gick i hage hela skadeperioden, de 3 första månaderna i mindre hage ihop med kompisen & sen ut på sommarbete.
Alice var ju inte halt i skritt, då märktes inget alls. Men i trav var hon blockhalt.
Jag blir så förundrad över att det är så olika behandlingssätt! 6 veckor?! Min Julle har till jul stått i 6 månader och då var det ju en bra fraktur... Nu upprepar jag mig nog i tråden men jag fattar verkligen inte... Jag skulle inte tveka att ge smärtstillande en kort perido om hästen hade rejält ont. Min slutade halta så fort sjukbeslaget sattes på och verkar därefter inte ha haft ont överhuvudtaget... Hoppas det går bra för er alla! Vi ska på ett sista återbesök efter nyår och då bör det vara helt läkt!
Min fick klartecken för skrittmotion efter 5 månader och kvalade som sagt efter 8 månader.
Varför min inte fick smärtstillande har jag redan talat om, och det var överenskommet med veterinär.
Hon gick i hage hela skadeperioden, de 3 första månaderna i mindre hage ihop med kompisen & sen ut på sommarbete.
Alice var ju inte halt i skritt, då märktes inget alls. Men i trav var hon blockhalt.