Sommareksem hjälp akut!!!

Sv: Sommareksem hjälp akut!!!

vi använder hexocil, det är effektivt mot "mjäll"flagor.

Tja, spelar roll vem jag svarar - det var en enkel info, det verkar ju som om intresset väckts till liv igen - om än inte av TS. Ska inte glömma skriva KL nästa gång så blir alla nöjda.

har din häst haft eksem i manen också, min häst har såant eksem att hon kilar bort alla sin man och svans;vad ska man göa mer än dt med svansen?:confused::confused:

Tips ... smörj de torra/skorpiga partierna med helt vanlig olivolja! Återfuktar jättebra! :)

Hej,

Jag vill tipsa alla med exemhästar om ett människoschampo som är helt suveränt. Min kille är helt skorvig i man och svans och kliar sig som en galning när han kommer åt.
Jag har själv klåda i hårbotten och testade Kunzeaschampo från Rapsodine och tänkte att funkar det på min hud så borde det funka på hästen. Jag tvättar honom i man- och och svansbotten var eller varannan vecka och skorven är så gott som borta! Jag försöker att smörja då och då med något mjukgörande, typ babysalva.

Schampot innehåller en olja som ska vara inflammationshämmande och svampdödande. Ser på deras hemsida att de även har krämer och olja med Kunzea, det ska jag skaffa.

Sök på namnet så kommer det upp!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 686
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 003
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka