Hästar med ryggont, sommarregntäcke etc..

Sv: Hästar med ryggont, sommarregntäcke etc..

Vet inte vad det är som är svårt att förstå jag behöver aldrig springa ut och byta när det är växlande väder däremot verkar det som att Centaur behöver göra det som har just ett av dem med mindre ryggdel. Skall du skydda de känsliga delarna av ryggmuskulaturen från regn så kan du inte ha ett med smalare ryggdel då detta precis täcker dessa och inget extra, ett med smalare ryggdel vet jag inte vad det skulle göra för nytta då de känsliga stora fileerna i ryggen lär bli blöta och nerkylda då kan man ju lika bra ha utan täcke speciellt iom att de nättäckta delarna tar längre tid att torka än vad det gör om de är bara vilket då kommer att göra att ryggmusklerna tvärtom blir mer nerkylda än utan iom att de hålls blöta längre tid.

Sv: Hästar med ryggont, sommarregntäcke etc..

Bara orolig att det skulle bli för varmt när det är soligt ibland mellan regnskurarna på dagarna.. Innan man hunnit komma hem för att ta av det när det är jätte varmt..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: Stergo
·
Hästvård Denna eviga fråga...Täcke eller ej! Har börjat tänka om sista året. Har alltid rutinmässigt lagt på ofodrat regntäcke på sena hösten(...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 900
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 994
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka