Smärtlindring Metacam?

Sv: Smärtlindring Metacam?

Du kan ju själv jämföra stabiliteten i ett gips och i silvertejp. Varför välja det sämre alternativet?

Säkert bättre än ingenting och i ert fall fungerade det ju bra. Rör det sig om ett ponnyföl är inte belastningarna lika stora, men för ett halvblodsföl/åring skulle jag aldrig chansa.

Fast nu har vi halkat ifrån tråden, känns det som. Viss inverkan är det ju om det handlar om en bakhov eller en framhov, eftersom hästen själv lättare kan avlasta ett bakben.

Det jag reagerade på från början var att hästen i fråga "efter en dryg månad avslutat kur 2, och verkar nu bättre.
Jag får väl inse att smärtstillande kan vara bra, men anser ändå att efter 5 veckors läkning ska hästen nästan ändå vara smärtfri, utan medicinering.
Så jag undrar om det verkligen var metacamet som gjorde nytta, och inte tiden?

Ja, efter 5 veckor borde smärtan ha avtagit betydligt i normalfallet. Kanske har det tillstött något, det framgick väl inte av "berättelsen"?

Nu har min häst avslutat kuren (igår). Hoppas att han håller sig kry nu. Vad jag förstår är slaktkarensen tre dagar så rimligtvis bör man ju märka framåt torsdag hur han ser ut. Håll gärna tummarna för oss!

Senast ändrad av en moderator:

Hur menar du med att den inte tar bort neurogen smärta, Tant Ester? OM en häst har problem med tornutskott tex, går smärtan "igenom" då precis som vid en fraktur menar du? Ungefär som när man själv tagit värktablett, man har ju fortfarande känsel kvar, om du förstår vad jag är ute efter?

Liknande trådar

Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Saile
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 629
Kropp & Själ Såg en annons här på buke från något som hett urinkollen(punkt)se, och eftersom det låg i annonser hoppas jag det är okej med den här...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 071
Senast: Amha
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka