Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det någon annan här inne som är helsåld på att rykta hästar och göra dem fina?:D Isåfall, hur länge ryktar ni per dag (ungefär) och...
2
Svar
32
· Visningar
2 431
Senast: Kharachi
·
Träning fått ner en ny häst i vårt stall, hon har varit där i 1 månad nu och det har hela tiden varit oroligt i hagen sen hon kom. Innan var det...
Svar
4
· Visningar
1 726
Senast: mag
·
Träning Jag och min dam har stora kommunikationsproblem just nu. I ridhuset fungerar det som det ska för det mesta, men då närmst ridhus ligger...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: mackan
·
Träning Ja, som sagt, jag har idétorka.. Ska hjälpa lilltjejen i stallet imorgon med lite markarbete och jag vet inte vad jag ska hitta på...
Svar
7
· Visningar
731
Träning På senaste tiden har mitt ena sto (shettis på 9år) börjat lägga sig när hon verkas. Främst höger fram. Hon står bra till en början...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Hanna-panna
·
Träning Har tömkört min dam i runt en månad nu och det går jätte bra :love: har precis börjat trava lite smått på större volter. Det går bra men...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Loura
·
A
Träning Jag har nyss börjat rida på min snart 3årig ardenner. Igår var första gången utan att någon höll i honom. Efter ca. 10 minuter i lugn...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: malumbub
·
W
Ridning Nu behöver jag hjälp! Har börjat träna byten med min pålle. Det går väl hyffsat. Jag menar han byter fram när jag ber honom byta men jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 641
Senast: IngelaH
·
P
Träning Vad tycker ni är en lagom ålder om man ska köpa en ponny ? Som man vill tävla och så med. Är 11-12 år bra ? Tacksam för svar. MVH...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: pooutinoouti
·
Träning hejsan Jag undrar om man kan börja rida in en 3 årig new forest som är van id vikt, blivit körd,longerad, löshoppad osv.. ? Borde...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: hillevie
·
Träning och jag vet nog också varför. Jag tror så mycket om henne. Om jag tex ska ut och rida eller nåt så förväntar jag mig att hon ska bråka...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: et_flickan
·
Ridning ...vad är de största skillnaderna eller upptäckterna ni gjort angående er egen ridning? Själv upptäckte jag att jag tidigare hållit...
Svar
18
· Visningar
1 566
Y
Ridning är det någon skillnad på dessa läror i grunden? Eller är det bara ryttare med olika åsikter som format det olika? Man har väl samma...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
15 698
Senast: Equiform
·
Träning Jag undrar litegrann när araberna slutar växa?
Svar
6
· Visningar
1 181
M
Ridning Precis som det låter har jag o pållen lite problem med sluta. Han fattar helt enkelt inte vad jag vill! Antingan går han helt på...
2
Svar
36
· Visningar
2 254
Senast: CillaW
·
Träning Jag har fått problem i stallet sen jag fick ta bort min gamla "tant", 20år, för 2 månader sen. Ensam kvar blev mitt andra sto, ett...
2
Svar
27
· Visningar
2 690
Senast: Lillsillen
·
K
Träning Hej Finns det någon som är duktig på att omskola ridtravare i Växjö med omnejd? Eller bara har massa bra tips och erfarenhet. Mvh Cina:)
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Ivylin
·
Träning Vad vet ni om det? Det är väl inte bra att rida i 10 minus pga. att hästen drar in en massa kall luft?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 940
Senast: Tuss
·
S
Träning Jag har suttit och diskuterat med min sambo om vi skall köpa hus på landet och ha några hästar + inhyrda. Min första tanke är hur man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 016
Senast: blohme
·
Träning Hur tjock is måste d va för att man ska våga sig ut med hästen? Inte bara i skritt då utan i "full fart"...
2
Svar
35
· Visningar
2 210
Senast: ponnylollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare