Rida i kyla

Sv: Rida i kyla

*knapplån* bor i boden, ovanför luleå, har ingen köldgräns, det är bara bylta på sig och hålla igång hästen, (jag kör på mirakel-te^^) kallare än -30 / -35 kanske man tänker två gånger. jag och min häst delar samma åkomma, tunn päls kallas den. har bara slarvläst men det beror väl på hur van hästen är hur mycket man kan hålla igång den under kallare dagar.

*kl*

Idag har jag varit ute med hästen och kört galopp-skritt intervaller i 2h, det var -23 grader ;) Både jag och hästen höll oss varma och goa :D

Brr... Jag som fryser när det är under nollan. Fast inte som något
försvar eller så men luften känns kallare här än vad den gör längre
norrut, den är fuktigare här.

naturligtvis anpassar man sig efter vädret i övrigt.
Jag har den gränsen när det i övrigt är fint väder.
-20 här i Stockholm är väldigt kallt pga. den fuktiga luften även om det är vindstilla.
Hellre -20 i Dalarna än -10 i Stockholm!

Travlopp körs som sagt ned till -25 grader. Få hästar blir så ansträngda och svettiga som en travare efter ett lopp men de mår inte dåligt av det. Så länge ryttaren/kusken klarar kylan så gör en frisk häst det!

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Jeps
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
265
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka