Fodra lunch när man är på jobbet?

Sv: Fodra lunch när man är på jobbet?

Vi lägger hö på olika ställen i skogen, som hästarna sen får gå och leta upp, de gånger ingen kan åka hem och fodra. Sen finns det utfodrare som är tidsinställda, som kan ge hästen hö eller kraftfoder på bestämda tider. Finns att köpa på de flesta ställen, som säljer saker för lantbruk o hästar. Man kan också ge fri tillgång på hö, om man har hästar som inte blir smällfeta på det.

Sv: Fodra lunch när man är på jobbet?

I vårt stall ser det ut såhär på vardagarna:

(ca tider)
06.00 Fodring inne, kraft + hö, det sköter han som bor på gården.
07.30 utsläpp, det turas vi som hyr in oss att göra.
12.00 lunch i hagen (turas vi inhyrda att göra)
Alla tar in sina hästar själv, brukar bli runt 16-17.00 & ger dom mat.
21.00 hö, det sköter han som bor på gården.

På helgerna så turas vi om att sköta utsläpp & alla fodringar efter schema så stallägaren slipper att gå upp tidigt VARJE morgon i veckan.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 689
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar