Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Min lilla A-ponny är jätte tjock och ja menar värkligen tjock. Han är rätt lat och inte så villig på saker och ting. HAn är 10 år...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Sowfie
·
J
Träning hej,jag har en häst på snart 5år.Min häst springer gärna upp med huvudet och snänner ryggen..,jag tränar volter,skänkelvikningar,öppna...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: JK+T
·
E
Träning jag undrar hur länge det tar innan hästar inte känner igen en annan häst!! och minns ett sto sitt föl även när fölet är ca 2 år och...
Svar
12
· Visningar
2 079
Senast: Ia4
·
V
Träning Hej! Vad tycker ni om old mac's? Är de bra? Slits dom ut lätt eller håller de länge? Ska man ha old mac's till alla hovar? Är de...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: cardior
·
K
Träning Funderar starkt på att låna ut hästen ett tag. Känns som allt är hopplöst. Hästen verkar kommit i nån sorts trotsålder på gamla dar. Som...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Norrsken81
·
B
Träning Hej! Jag bara undrar ifall någon här vet vad min häst menar. För ungefär 4 dagar sen så började han vägra att gå in i stallet. Han...
2
Svar
27
· Visningar
2 293
Senast: micra
·
S
Träning Hej är den någon som har goda råd? Rider en 10 åring som inte verkar vara särskilt utbildad, men han kan galoppskänkeln, problemet...
2
Svar
25
· Visningar
8 739
Senast: Suss
·
Ridning Har ni mentala bilder när ni rider? Liknelser ni tycker funkar bra i sadeln för att öva upp er egen känsel? Jag har fått många genom...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: jaca
·
D
Träning Jag är helt grön när det gäller longering. De få gånger jag gjort det kan jag räkna på ena handen under åren. Har aldrig haft riktigt...
2
Svar
26
· Visningar
3 097
Senast: cristobal
·
F
Träning Hej! Min häst stannar ofta när jag leder honnom utan någon synbar anledning. Han verkar inte alls skrämd eller något, det är bara att...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: cristobal
·
J
Träning Hej..,jag har ett 5 årigt sto som nu på vintern har fått MASSOR av överskottsenergi.Jag ger henne 5 dl pellets per dag.Jag tror att hon...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: JK+T
·
Träning Behöver tips om hur jag ska longera/ tömköra min flb val. Han är rätt snäll att longera i början men efter ca 5 min så får han ett...
Svar
3
· Visningar
1 332
F
Träning När är det dax? Beror det mest på rasen eller individen? //FPL
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Piraja
·
J
Ridning Hejsan:) är lite nyfiken vad (om det finns namn på dem) hand/ben hjälperna heter i AR. Jag rider klassisk ridning vet bara dom som...
Svar
18
· Visningar
1 205
Träning Hur ser din definition av uttrycket "promenadridning" ut? Funderar på detta därför att jag håller på att leta en ny...
Svar
7
· Visningar
4 826
Senast: NiAl
·
I
Träning En person har sin häst ute dygnet runt i en hage, utan vindskydd eller ligghall, är det brott mot djurskyddslagen? Nattetid tas de andra...
2
Svar
28
· Visningar
2 375
Senast: mik
·
S
Träning Min häst är rädd för att åka transport. Fick använda linor för att få in henne när vi köpte henne - var helt enkelt tvungna. Vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: Tezzan_83
·
Träning Är ju himla bra för balansen och så.:) Men kan det på något sätt vara skadligt för hästen? Hur påverkas hästen av att man travar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 554
S
Träning Som det pratas om när man läser om Parelli?
Svar
2
· Visningar
1 258
Senast: Lina_Zacha
·
Träning Hejsan, (jag kan ha lagt tråden på helt fel ställe men jag vet inte riktigt annars var den passar in) Vad tycker ni är max en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp