Avsluta varje träningspass på ett positiv sätt!

Sv: Avsluta varje träningspass på ett positiv sätt!

Försöker alltid avsluta när både hästen och jag är nöjda. Men jag sitter inte o nöter på något tills det går bra, absolut inte. Om det är så att hästen och/eller jag har en dålig dag så gör jag sådant som jag vet att både hästen o jag kan.

Det är viktigt för både häst o ryttare att avsluta ett pass på rätt sätt! :bump:

Ibland har jag inget annat val.
När min häst är jättespänd eller hetsig och jag (försöker) rida dressyr i paddocken går det helt enkelt inte.
Då blir det att man avslutar innan det går bra, eftersom det omöjligt går att få ridturen bra på nått sätt.
Men jag skrittar alltid av så hon slappnar av innan vi går in, antingen på ryggen eller från marken.

Jag håller med!
Ibland, när allt bara går emot oss, har det hänt att jag har struntat i allt vad dressyr heter och gett mig ut på en härlig skogsrunda i stället. Ingen idé att bråka om det absolut inte fungerar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 246
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar