Vad ska man ha för häst när man är lång?

Sv: Vad ska man ha för häst när man är lång?

Men åhhh lätta människa! :) Jag har nog inte vägt 50 kilo sedan högstadiet tror jag. *S*
Det var en tjusig bild i alla fall. Tack så mycket för titten. Vad är Cheque för ras?

knapplån

Jag är ca 178cm lång (väger runt 50kg), min medryttarhäst är ca 176cm och jag tycker att det känns okej, fast en häst på runt 168cm skulle nog passa mig bättre.
Här är jag och Cheque
cheque.jpg

Shire har jag dålig koll på känner jag. Har aldrig träffat nån sådan. Men de verkar ju vara jättehästar helt klart. :) Vad kostar en sådan ståtlig häst?

Jag ingår också i de långas klubb. Köpte mig en shire som nu är 1 1/2 år. Hon var som ettåring 1.72 i mkh så det ska nog passa till mina långa ben! Hon lär bli minst 1. 85 i mkh. Superpraktiskt!:idea:

De kostar ju en hel del, men det är det ju många raser som gör....Det speciella med just shiren är deras temperament. De är Lugna, tillgivna och coola. Påminner mer om en hund i sättet. De är även otroligt barnsäkra trots sin storlek. Min "lilla fröken" Hade nog helst velat bäras om dagarna. Så kelig är hon......

Jag är 178 och väger runt 80kg, rider islänning på 145cm, och det går jättebra. Det enda kruxet är att hästen är så liten att jag knappt kommer upp, det blir helt fel. :p
Annars rider jag helst 65 hästar, dom är lagom tycker jag.

Jag är 178 och väger runt 80kg, rider islänning på 145cm, och det går jättebra. Det enda kruxet är att hästen är så liten att jag knappt kommer upp, det blir helt fel. :p
Annars rider jag helst 65 hästar, dom är lagom tycker jag.

Falabellor då eller?;)

Alltså jag var bara tvungen att bläddra tillbaka och titta på bilden på dig och ditt sto på första sidan. Ni ser ju jättefina ut tillsammans och hon är verkligen så söt! :love:
Precis en sådan som jag letar! Perfekt för mina långskankar! :)
/Sassa

Tack, roligt att du tycker det! Nordsvenskar är underbara hästar!

Hmmm *funderar*
Jag är nog mest intresserad av en lugn och harmonisk häst med coolt temperament. När jag tänker på vilken sorts häst jag skulle vilja ha så ser jag för min inre syn en lugn och stabil och lite större häst (nordsvensk?) som inte flänger iväg med mig på ryggen. :D

Shire :idea: :love: :love: :love:

Ojdå - läste visst inte tråden så noga :o Jag var ju inte precis först om att komma med detta förslag...

Shire är ganska dyra i inköp och rejält dyra i drift dock... om du har nära till Dalarna får du komma och hälsa på min foderhäst - de är underbara shirehästarna :love:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.........en fantast till...........får man se en bild, kanske??:banana:

Ojdå - läste visst inte tråden så noga :o Jag var ju inte precis först om att komma med detta förslag...

Shire är ganska dyra i inköp och rejält dyra i drift dock... om du har nära till Dalarna får du komma och hälsa på min foderhäst - de är underbara shirehästarna :love:

Vart bor du? :bump:
:p

Jag är 176-177 och väger 63 kg.
Min häst är 165 och är en ädel och nätt oldenburgare (fbl-modell), jag känner mig alldeles lagom!:D
Har även ridit en kompis nordsvenska travare ett par gånger som är 150, känner mig inte stor på den heller!
För 1 ½ år sen hade jag en D-ponny, en smäcker welsh cob på 146.
Var lika lång då som nu och kände mig kanske lite stor men inte mkt på henne!

Vad är det för stam? Jag har nordsvenskar efter bland annat Zultan, Bronson och en i magen efter Glomstadgutten. Någon släkting?

Du får köpa precis villken häst du vill =)

Ja litet stall och lågt tak i stallgången. Tur att vi har flyttat...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 487
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403
Hästmänniskan Hej! (Kanske skriver i fel forum..) Jag är 15 år, slutade rida för ett och ett halvt år sen och då hade jag ridit i 4 och ett halvt år...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: becka44
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 805
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka