Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det någon här som lärt sin häst olika konster som tex vacker tass/hov, puss och lite sånt där. Hur har ni lärt dom? Gärna tips och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 409
Senast: oanki
·
L
Träning Hejsan, sen jag köpt min häst, vilket är snart tre eller fyra år sedan, tre blir de nog, så har han börjat äta på inredning. Och nu har...
Svar
18
· Visningar
1 643
E
Träning Är det en säkerhetsrisk att låta hästen ha ett hönät inne i transporten medan man kör? Min häst har plötsligt blivit väldigt orolig när...
2
Svar
27
· Visningar
5 995
Senast: DressyrMupp
·
A
Träning Skulle vara kul att veta vilka skador som har uppkommit när man har varit med häst. T.e.x. vid ofrivillig avsittning. Så skriv vilka...
Svar
16
· Visningar
1 181
Senast: messer
·
J
Träning Idag var jag och en kompis ut och tolkade för andra gången i vinter på min lilla älskling...Nån annan som har tolkat i vinter??
Svar
17
· Visningar
1 135
Senast: sthu
·
L
Träning Jag vet att man inte ska ha hästar ensama! Men nu ska jag ta hem en häst och ha den ensam (ett tag i alla fall, ska försöka hitta bra...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 085
Senast: Dandylinn
·
S
Träning Är det möjligt att förbättra en hästs exteriör (muskla till en fin överlinje, hals, länd, kors, bog) genom medvetet muskeluppbyggande...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Saint
·
C
Träning Har för en månad sedan fått hem ett vbl sto som gått som fölsto sedan hon slutade på travet. Har endast blivit riden vid ett fåtal...
2
Svar
22
· Visningar
1 884
Senast: Madick
·
B
Träning Min häst går inte att få tag på i hagen, spelar ingen roll vad vi gör.. Vi har försökt allt, locka med favoritgodiset, ta ut alla hästar...
2
Svar
37
· Visningar
3 306
L
Träning Hejsan, jag ar ny har och bor in england sa tyvarr saknar min keyboard dom tre sista bokstaverna i det svensak alfabetet, men det ska...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: lovelylace
·
Träning Stor Boggie, behörighet att dra ekipaget och snällåkande hästar. Är det ens mening att fundera? Går det att transportra dom i samma...
Svar
6
· Visningar
1 374
Senast: Russin8
·
C
Träning Försöker träna min unghäst i NH men är nybörjare och gör säkert en massa fel... :confused: Nu är det så att min "lilla" dam testar mig...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Pita
·
D
Träning 1: Hur byggde ni upp muskler? 2: tips för hur man kan bygga upp muskler / _diddlen_ :bow:
Svar
9
· Visningar
835
Senast: Fullblod_lover
·
E
Träning Hej! Har en fråga. Hur lär man en häst att stå stilla på gången... Har en 3 åring som vägrar stå still när jag borstar och grejar...
Svar
16
· Visningar
1 439
Senast: Ticka
·
Träning Om man inte hinner rida in hästen tillräckligt,och hoppar över 3-årstestet för att låta hästen utvecklas i sakta mak. Finns det nåt sen...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: HannaPP
·
Träning Jag läste i ett gammalt nummer av Hästfocus att ryttare som är ensidiga, alltså gör allt från en sida, gör dina hästar snea i...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: k-berg
·
E
Ridning Funderat en del på det här med att man inte rider skänkelvikning inom AR. Men när jag flyttar min häst från en liten volt till en större...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: ecila
·
A
Träning Vad brukar ni använda för linor när ni ska lasta hästen, och om ni har en lättlastad häst, brukar ni ändå förbereda er med linor?
2
Svar
33
· Visningar
1 932
Senast: frida_n
·
A
Träning vad ska jag göra för att få min unghäst att gå i gången utan stopp. han är lågrangad och ska hela tiden stanna och hälsa på dom andra...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Rikkan
·
Träning Jag ställde en fråga i en tråd på avel om stona lär sina föl renlighet i framför allt box och hage. Har fått två svar från uppfödare som...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp