Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snackade med min veterinär i går kväll angående detta med att hästar inte skkulle frysa bara dom har tillrekligt med grovfoder, kan tilläga att han sa att det är rent skitsnack från bekväma stallägare som inte vill mocka för mycket.
Alla varmblodiga däggdjur fryser speciellt om dom är fuktiga i pälsen, eller regnvåt i pålsen.
En del hästar kanske tål det men mår inte speciellt bra sen när dom kommer in.
Enda gången det är legetimt att ha hästen ut i snålblåst och regn är om det finns tillrekligt mycket vindskydd för dom alltså totalt lä och nånstanns där dom inte blir blöta.
Tamhästen i dag har inte samma motståndskraft mot väder som deras kompis vildhästarna har.
uSCH,vAD ONÖDIGT !!!
Jag tror veterinären menade stallägare inte lösdriftsägare.Varför känner du att du måste hävda dig på detta sätt!!
Om du ska uttala dig om alternativ hästhantering kan det vara bra att veta lite mer om hur man tex behöver sköta hage och hästar vid lösdrift. Prova detta alternativ först och påstå sen att det är ett alternativ för den late
Alla hästar kan man inte ha på lösdrift.Tycker du smutskastar ett alternativ jag själv anser är det bästa ur hästens perspektiv.
Allt det här pratet om vad som är naturligt för hästen och inte tycker jag går till överdrift. Det är definitivt inte naturligt att sitta på hästens rygg och låta den bära dig! Rörelse stor del av dygnet är bra för hästen, men det måste inte innebära utevistelse i en hage.Att inte låta hästar gå ut är en annan sak, det är rent elakt mot hästen.
Huvudsaken är att man gör det man anser bäst för sin häst!!
Men att inte få ha daglig utevistelse är emot naturens lagar.
Hävda annat den som törs!!!