Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning 1: Hur byggde ni upp muskler? 2: tips för hur man kan bygga upp muskler / _diddlen_ :bow:
Svar
9
· Visningar
835
Senast: Fullblod_lover
·
E
Träning Hej! Har en fråga. Hur lär man en häst att stå stilla på gången... Har en 3 åring som vägrar stå still när jag borstar och grejar...
Svar
16
· Visningar
1 439
Senast: Ticka
·
Träning Om man inte hinner rida in hästen tillräckligt,och hoppar över 3-årstestet för att låta hästen utvecklas i sakta mak. Finns det nåt sen...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: HannaPP
·
Träning Jag läste i ett gammalt nummer av Hästfocus att ryttare som är ensidiga, alltså gör allt från en sida, gör dina hästar snea i...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: k-berg
·
E
Ridning Funderat en del på det här med att man inte rider skänkelvikning inom AR. Men när jag flyttar min häst från en liten volt till en större...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: ecila
·
A
Träning Vad brukar ni använda för linor när ni ska lasta hästen, och om ni har en lättlastad häst, brukar ni ändå förbereda er med linor?
2
Svar
33
· Visningar
1 932
Senast: frida_n
·
A
Träning vad ska jag göra för att få min unghäst att gå i gången utan stopp. han är lågrangad och ska hela tiden stanna och hälsa på dom andra...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Rikkan
·
Träning Jag ställde en fråga i en tråd på avel om stona lär sina föl renlighet i framför allt box och hage. Har fått två svar från uppfödare som...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: Rikkan
·
Träning Hur håller ni (ja, ni som liksom jag inte har välsignats med ett ridhus då:devil: ) igång konditionen på era hästar när det är...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 702
Senast: blohme
·
G
Träning Alltså nu vill jag verkligen veta om snösulorna verkligen kan vara skadliga för hoven? Min hovslagare vägrar att sko med såna...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 671
Senast: Carro88
·
N
Träning Vad är egentligen Natural Trick Traning? Någon här som har några tips om man vill börja? :confused:
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Xela
·
Träning Lasttränade min unghäst med hjälp av en nh-tjej och vi fick honom att gå på transporten efter många timmar (jag fick göra jobbet själv...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: minternet
·
A
Träning Jag har ett ganska stort problem. Det fanns redan med när jag köpte min hälskade häst. Han sparkade och levde om när man skulle lyfta...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 229
Senast: älgen
·
C
Träning Vet inte om tråden hamnade rätt, men annars ber jag någon fytta den.. jag har ett sto på 6 år och hon kan vara världens bästa ena dagen...
2
Svar
27
· Visningar
2 774
Senast: Tebazz
·
B
Träning Hej min häst är svår lastad hon blir livrädd. vi hade en tjej som hjälpte oss i stallet förut det fungerade men vet inte om det var det...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: FUNNY
·
W
Träning Min gubbe är lite nafsig av sig, inte att han tar i med tänderna utan han flörprar gärna runt lite med läpparna i ens mössa o så när man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 601
Senast: Streiff
·
Träning ni som ridit in massa pållar. hur snabbt och bra går det att få bort ett betende som detta. provred en jätte fin unghäst som bara...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Nussikan
·
S
Träning Hyr in mig som privatare på en ridskola. En av privatarna kan inte rida lr sköta sin häst eftersom hon brutit benet. Därför låter hon...
Svar
16
· Visningar
1 326
Senast: Mia_R
·
Träning hejsan jag ska ställa ut för första gången o har lite tips o idéer på hur jag ska träna på o ställa upp denna lata arab snyggt o flott...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Bewelinn
·
M
Träning Okej, så här är de: Jag har en 4-årig fd. travare. När jag var och provred honom, var ahn världens lättaste 4 åring. Ägaren sa att hon...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka