Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej! Hur ofta/mycket rider ni era hästar igentilgen, kan inte ni göra en veckoplanering för eran ridning, tex Måndag, hur länge ni...
2
Svar
23
· Visningar
2 062
Senast: amanin
·
  • Låst
Träning Vet inte vad jag ska göra längre… Har en ridskolehäst som jag har ridit på i 10 månader. (stark kille, 13 år, 600 kg/170 cm) Vi rider...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 104
Senast: IngelaH
·
L
Träning Jag har ridit i 5-6 år nu, och på senaste tiden så har det kännts mycket jobbigare när jag ska ut och rida. Jag rider inte alls ofta nu...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: Lillavit
·
Ridning Ser de 2 första sadlarna helt likadana ut? Jag provade en Ultrafelx barock och en Branderupsadel idag. Trodde det var en Ecuyer, men...
2
Svar
24
· Visningar
3 148
Senast: bigganl
·
Träning Vill gärna ha lite tips på övningar som bygger upp buk och rygg musklerna. Efter att ha varit stillastående i tre månader i sommras, då...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: mandarin
·
S
Träning Läser om olika grenar inom ridning och olika sätt att handskas med hästar och det känns som att det finns mycket mycket mer nu än när...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: Ashira
·
E
Träning Hur ofta rider ni era hästar. Eftersom jag har två stycken att motionera, så brukar jag rida dom varannan dag under veckan. På helgerna...
2
Svar
21
· Visningar
2 032
Senast: e_liiina
·
T
Träning Jag ska provrida en häst i helgen som jag eventuellt ska bli medryttare på. Nu undrar jag: Om jag ber ägaren att rida en stund först...
Svar
15
· Visningar
1 311
Senast: lolly
·
S
Ridning Haha, vilka blandningar va! Men nu till frågan, ja har just köpt en häst som är mkt akademiskt/western riden och ja skulle gärna vilja...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: IngelaH
·
E
Träning Vad gör man när man inser att man rider på ett sätt man inte gillar? Försöker verkligen att ändra på mig, men det är ju så svårt. Har...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: Tictacto
·
M
Träning Jag vet inte hur vi ska göra med dem. Vi kan inte rida så mycket eftersom marken inte tillåter detta, det är halt och hårt och dessutom...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 678
Senast: fethajja
·
F
Träning Just nu är det rätt många hästar i stallet och på klubben här bredvid som är halta, De flesta av dem har kotledsinflammation. Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
4 643
Senast: Jezzie
·
S
Ridning Tjoho! Är det någon som ha bilder eller tips var det finns bilder på skolor ovan mark? Skulle vara väldigt kul att se :d Eller högre...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Seita
·
B
Träning Hejsan! Jag skulle behöva lite råd och hjälp. Det är så att min häst håller på att få övermusklad "underhals" Så jag behöver lite tips...
2
Svar
20
· Visningar
3 291
Senast: Uddatyp
·
S
Träning Hej! Jag skötter en shettis som jag försökt köra in, Så en dag hände det som inte får hända! Hon bockade, av glädje för visso, men hon...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Smulan_114
·
D
Träning Min häst kör gärna upp huvudet. Han är en travhäst och har bara blivit riden ordentligt i ett halvår. Vad föreslår ni att jag ska...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Lindegaard
·
T
Träning Tjo!! Har haft lite snack med en räddhågsen grannbonde angående ridning på de gräskanter han lämnar på sina åkrar. På ett annat...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Eivor
·
N
Träning Min häst har haft en liten "vintervila" pga att vi haft så dåliga ridmöjligheter ute, fram tills för ca 2 veckor sedan när snön äntligen...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: nässla
·
V
Träning ja vad anser in ÄR bristande säkerthet och vid hantering och ridning motivera gärna.
2
Svar
31
· Visningar
2 333
Senast: Jeeves
·
G
Träning Hur lindar man? Varför? Vad är bäst att använda? Kan man linda fel?
Svar
6
· Visningar
969
Senast: Gulddroppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp