Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Har uppfattat att det ska vara något speciellt eller svårt att rida hästen på ett blankt kandar. Är det det eller varför säger folk...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 806
Senast: Lusidor
·
I
Träning Jag vet ju att jag är i min fulla rätt att göra vad jag vill med min häst, ändå gnager ett dåligt samvete hela tiden.... Men jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: inger62
·
S
Träning Nu har jag hört så mycket! de är så många som säger: Jaha har ni snöskor? Men jag vet inte varför de är så anti mot dom? Någon som kan...
Svar
18
· Visningar
4 479
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning Stördohäst! Har aldrig haft några problem med att rida på vägar men idag när vi var påväg till ridhuset hoppade hon till när det åkte...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: GotAsecret
·
C
Träning Jag har en medryttarhäst, en islandshäst. Han har broddar. Där vi brukar rida är en skogsväg där istortsätt bara en bonde brukar köra...
2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning jag försökte prova på lite NH med mitt ena sto, när jag skulle "fösa" henne framåt, (stod en bra bit snett bakom) så Backar...
Svar
3
· Visningar
689
T
Träning Har nu tänkt att ersätta min lånehäst med en egen häst. Hittade en som kunde lite av varje msv rörelser o har hoppat m.s.v a jag tycker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 002
Senast: linkat
·
P
Träning kan man ha de tillexempel om man rider barbacka `? kan man ha de istället för ländtäcke fast över sadeln ? när ja ändå håller på. ja...
Svar
6
· Visningar
2 043
Senast: lakrits
·
T
Träning kom upp till stallet igår & skulle rida lite dressyr på gärdet, men icke sa nicke, kom cirka 5 meter innan hästen höll på attt halak...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: loobah
·
J
Träning NU vet jag inte om detta inlägg är på rätt tråd, men jag skrev in det här eftersom dom som startade detta utgår lite från Nh, Stod det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 780
Träning Laddade hem pdf-filen från SPAF om råd o anvsningar till treårs (ponny) och där stod det att ponnyn fick ha benskydd fram under...
Svar
9
· Visningar
1 164
Träning Halloj! Är lite nyfiken på hur man kan förutse hur hög en unghäst kommer att bli. Har tex hört att man kan använda ett snöre från...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Masse
·
L
Ridning som rubriken lyder... :cool: :D :)
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: lkn02001
·
C
Träning är det jag som har missat nått?:o Vad är CANTRA?!?! :eek: :o :rofl:
Svar
12
· Visningar
5 270
Senast: Equiform
·
Träning Min kansiga unghäst får mej att tänka massor! Hon är en personlighet utan dess like, surar ganska ofta och mycket under brunst men är...
Svar
4
· Visningar
899
N
Träning När jag köpte min häst förra året visste jag att han var lite nafsig av sig men det har blivit betydligt bättre! dessvärre nafsar han...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Nalle_Björnen
·
M
Träning Hej hopp alla bukare.:bump: Nu längtar jag efter många tips om hur en trygg häst är och hur man "gör" en häst trygg i olika...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: paljett
·
M
Träning Hejsan!! jag är en tjej med kass fantasi, både jag och min häst blir totalt uttråkade, vi kör samma sak varenda dag, nu har jag börja...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: Becca85
·
M
Träning Är det någon mer än jag i detta avlånga land som har en häst som gnisslar tänder när den kommer upp i varv?? mitt varmblod är rätt het...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Norrsken81
·
M
Träning Hej! Skulle vilja tips från er som har haft hästar med RIKTIGT svåra problem med att lyfta bakbenen/sparkas och lyckats träna bort...
Svar
6
· Visningar
2 284
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp