Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag undrar om någon vet var man kan få tag på hans filmer? Finns de i Sverige? Böckerna verkar betydligt lättare att få tag på.. /Clara
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Gulddroppe
·
Ridning Har fått min första elev.En kompis kommer att rida min häst för mig som tack för all hjälp jag fått av henne i stallet den sista tiden...
Svar
13
· Visningar
1 550
Senast: IngelaH
·
F
Träning Nu har jag haft min ridtravare i ett år :love: Och det börjar gå riktigt bra :) Jag vill jätte gärna börja tävla i små...
Svar
19
· Visningar
1 083
Träning En liten spinoff på uppsittningstråden...:) Varför påbörjar man uppsittningen "bakvänd" inom den engelska ridningen? Minns att...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: Lambi
·
T
Träning Vill ha tips om att rida i snö.Ska man brodda? Räcker det?
2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: Michis
·
Z
Träning Jag har vissa problem med att få min häst att stå stilla när jag ber honom om det, främst utomhus. Jag förstår att det i grund och...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: Filtnisse
·
H
Träning Jag har en jätte fin häst som är importerad för ca 2 månader sen. Han är riden och jag har ridit på honom men problemet ligger i att när...
Svar
16
· Visningar
4 209
Senast: Equiform
·
O
Träning Hej, jag tänkte höra om det finns någon som vet lite om hovledinflammation? Jag är intresserad av att ha en häst på foder, den har...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: Ner
·
N
Träning Jag blev förvånad hur många hästar beter sig "ouppfostrat" jämt nu. Så även våra. Vi har 2 haflingerston på foder sen i augusti. Allt...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: flashlight
·
T
Träning Har hemma en liten sköna på 4år som e dags för å ridas in. Men nu e de så här. vad ska man lära hästen innan man rider in dom? Låter...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: pascalle
·
E
Träning Hej jag har en varmblodig travare som ja just nu bara rider me i skogen vilket inte är så jättekul och paddocken är jätteliten och har...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: Norrsken81
·
Träning Var är diskussionsforumen "Grundutbildning" och "Foder"????? Är mina favvisar o jag kan inte hitta dem:confused: Förlåt att jag...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: sweep
·
T
Träning Här sitter jag och är sugen på att ta en ridtur. Men hästen är halt, någon som har en häst att låna ut till mej?:d Han har vart halt i...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 846
Senast: Lazio
·
M
Träning Denna tråda fanns tidigare på ett annat forum, men efter som den försvann lägger jag nu upp den här! Jag funderade härom dagen på om...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: bibbsan
·
Träning Vad gör ni när hästar som ni hanterar håller på och nafsar? Smäller ni till dem eller hur gör ni? Min häst nafsar absolut inte i...
Svar
18
· Visningar
1 958
Träning Har så smått börjat rida in min 04-a. Problemet är det att han främst i skritten slänger och bökar väldigt med huvet både upp-ner och åt...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: bambi82
·
A
Träning Hur tycker ni att denna häst rör sig? Longering i långsam trav, samt ökad trav. Tyvärr så är det ganska mörka filmer, pga att vi ej har...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Myzan87
·
T
Träning Hejsan, jag har nyss blivit medryttare på en nordsvensk och tänkte att vi kanske får bättre kontakt om jag lär henne lite trick så...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: suberdoo
·
D
Träning Har nyligen börjat sätta igång stoet efter föl och har börjat köra mkt efter PNH. Har nu jobbat några gånger i roundpen och för mig och...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: diny
·
T
Träning Hej, vet ett par som har ett russ som jag kanske ska bli skötare på men fick höra att hon är travare. Dom låter inte hästen gallopera...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp