Rider jag för litet?

Sv: Rider jag för litet?

Jag var medryttare på en halvblodsvalack som gick högst 1 gång i veckan och det var i princip bara jag som red honom vilket jag tyckte var jättesynd.:(

Jag tycker personligen att en frisk häst ska gå minst 4 gånger i veckan för att få utlopp för sin energi osv.
 
Sv: Rider jag för litet?

Jag har 3 hästar , och känner att det är för mycket så jag har en tjej som rider en av dom 2 gånger i veckan men jag har inget problem att hinna med 2 hästar per dag , men mina vilar 1-2 dagar i veckan . Dock är detta tävlingshästar som tävlas nästan varje helg :angel: men jag tycker verkligen att du måste hitta en medryttare snarast möljigt :love: tack för ordet , ha det bra
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 234
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp