Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Här sitter jag och är sugen på att ta en ridtur. Men hästen är halt, någon som har en häst att låna ut till mej?:d Han har vart halt i...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 849
Senast: Lazio
·
M
Träning Denna tråda fanns tidigare på ett annat forum, men efter som den försvann lägger jag nu upp den här! Jag funderade härom dagen på om...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: bibbsan
·
Träning Vad gör ni när hästar som ni hanterar håller på och nafsar? Smäller ni till dem eller hur gör ni? Min häst nafsar absolut inte i...
Svar
18
· Visningar
1 989
Träning Har så smått börjat rida in min 04-a. Problemet är det att han främst i skritten slänger och bökar väldigt med huvet både upp-ner och åt...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: bambi82
·
A
Träning Hur tycker ni att denna häst rör sig? Longering i långsam trav, samt ökad trav. Tyvärr så är det ganska mörka filmer, pga att vi ej har...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Myzan87
·
T
Träning Hejsan, jag har nyss blivit medryttare på en nordsvensk och tänkte att vi kanske får bättre kontakt om jag lär henne lite trick så...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: suberdoo
·
D
Träning Har nyligen börjat sätta igång stoet efter föl och har börjat köra mkt efter PNH. Har nu jobbat några gånger i roundpen och för mig och...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: diny
·
T
Träning Hej, vet ett par som har ett russ som jag kanske ska bli skötare på men fick höra att hon är travare. Dom låter inte hästen gallopera...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: settis
·
E
Ridning Har uppfattat att det ska vara något speciellt eller svårt att rida hästen på ett blankt kandar. Är det det eller varför säger folk...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 813
Senast: Lusidor
·
I
Träning Jag vet ju att jag är i min fulla rätt att göra vad jag vill med min häst, ändå gnager ett dåligt samvete hela tiden.... Men jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: inger62
·
S
Träning Nu har jag hört så mycket! de är så många som säger: Jaha har ni snöskor? Men jag vet inte varför de är så anti mot dom? Någon som kan...
Svar
18
· Visningar
4 486
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning Stördohäst! Har aldrig haft några problem med att rida på vägar men idag när vi var påväg till ridhuset hoppade hon till när det åkte...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: GotAsecret
·
C
Träning Jag har en medryttarhäst, en islandshäst. Han har broddar. Där vi brukar rida är en skogsväg där istortsätt bara en bonde brukar köra...
2
Svar
26
· Visningar
2 922
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning jag försökte prova på lite NH med mitt ena sto, när jag skulle "fösa" henne framåt, (stod en bra bit snett bakom) så Backar...
Svar
3
· Visningar
689
T
Träning Har nu tänkt att ersätta min lånehäst med en egen häst. Hittade en som kunde lite av varje msv rörelser o har hoppat m.s.v a jag tycker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 008
Senast: linkat
·
P
Träning kan man ha de tillexempel om man rider barbacka `? kan man ha de istället för ländtäcke fast över sadeln ? när ja ändå håller på. ja...
Svar
6
· Visningar
2 044
Senast: lakrits
·
T
Träning kom upp till stallet igår & skulle rida lite dressyr på gärdet, men icke sa nicke, kom cirka 5 meter innan hästen höll på attt halak...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: loobah
·
J
Träning NU vet jag inte om detta inlägg är på rätt tråd, men jag skrev in det här eftersom dom som startade detta utgår lite från Nh, Stod det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 780
Träning Laddade hem pdf-filen från SPAF om råd o anvsningar till treårs (ponny) och där stod det att ponnyn fick ha benskydd fram under...
Svar
9
· Visningar
1 164
Träning Halloj! Är lite nyfiken på hur man kan förutse hur hög en unghäst kommer att bli. Har tex hört att man kan använda ett snöre från...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023