Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Hur många här inne har låtit sin okunskap och osäkerhet gått ut över hästen?OBS!!! Du själv! Inget skitsnack om någon annan nu!! Hoppas...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: dammråttan
·
S
Träning min häst har "alltid" krubbitit, även när han gått på bete dygnet runt så har han bitit på träd/andra hästar/staketstolpar mm. nu när...
Svar
2
· Visningar
1 294
Senast: Sellan
·
U
Träning Har fått hem en ponny förra veckan. En c-ponny som är dräktig med power boy. problem är bara att hon inte kan koppla av ute i hagen...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: skuggi
·
C
Träning Min häst är en cool, trygg valack på snart fyra år. Nu på sista tiden har han börjat flamsa och bli rädd för saker åt höger och vänster...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: diddl
·
G
Träning Vår ena islänning biter ibland mot sadeln samt blir alltid orolig och vill gå iväg vid sadling och uppsittning. Eftersom att vi har haft...
Svar
19
· Visningar
1 918
Senast: malinvz
·
Ridning Jag tänkte beskriva hur ett av mina pass kan se ut och vill gärna ha lite idéer om hur jag skulle kunna gå till väga för att komma...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 168
Träning Hejsan!! Okey jag red idag en valack som verkar underbar =) Men, dom som äger honom nu fick honom i Augusti och innan det så hade...
Svar
11
· Visningar
966
Senast: Molin
·
P
Träning Läget är nu så att min medryttarhästs kamrater försvinner en efter en och snart är det tråkiga läget så att h*n kommer stå ensam kvar i...
Svar
14
· Visningar
1 149
Senast: Sara-Ida
·
S
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt nu men men... finns det nån bok av honom på svenska och var isåfall?
Svar
0
· Visningar
1 229
Senast: Sofie_W
·
  • Låst
Ridning Hejsan! Kan hända att jag bör skriva detta under utrustning men jag tycker den passar bäst här. Mod. får gärna flytta.. Jag söker...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: IngelaH
·
L
Träning Ja som min rubrik lyder, vid vilken ålder har hästen på ett ungefär nått sin vuxna höjd? Jag en häst som är ca 1,5 år och 130cm...
Svar
14
· Visningar
5 511
Senast: Ingridl
·
F
Träning Min häst har blivit helt odräglig! Hon blir 6 i år och jag har haft henne i ca 5 månader. Hon är hyperaktiv och hon är mer eller...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 759
Senast: Mayara
·
A
Ridning hur håller ni tyglarna när ni rider med stång/kapson?? det verkar finnas en del olika sätt..:confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
877
Senast: 95johsv
·
N
Träning Det har skrivits en massa om sadeltvång på Buke förut, men jag vill ändå fråga er till råds angående vår ena ponny. Hon har sadeltvång...
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: Nashua
·
D
Träning Gillar Parellis stil och blir tokig då allt är så dyrt. Är sjukpensionär och har inte råd att köpa ett nytt. Har i ett halvår letat...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: diny
·
Träning Vad tycker ni är det bästa sättet att lära sig att rida in en häst på? När man tycker att man kan väldigt mycket teoretiskt så vill...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Nussikan
·
C
Träning Det är så att min pojke har börjat tappa sina makmuskler nu. Jag står i ett nytt stall och vet ej någon backe att klättra i, och om jag...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: mackan
·
S
Träning Hur mycket tycker ni att era 1 eller 2 åringar ska kunna? tränar ni de eller får de bara gå (på lösdrift t.ex.)? Hur mycket och vad...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: zeus
·
Svar
44
· Visningar
3 805
Senast: 95johsv
·
I
Träning Heej! Om det är -20 grader kallt ute, rider ni då? Eller får era hästar vila?:confused: Tror inte att det är farigt för hästen, men...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 805
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp