Halt pålle..

Sv: Halt pålle..

:crazy: Jag hoppas att inte det där var riktat till mej? Jag hoppar av så fort jag märker minsta antydan till att hästen har ont! Men har ju kollat honom från marken nu i några dagar, sprungit med honom och kollat, longerat lite o.s.v. och jag har inte sett att han haltar minsta lilla, och är mycket framåt! har gett honom några dagars extra vila. Så på lördag tänkte jag prova att rida honom mycket försiktigt. Mest skritt och bara prova traven för att se om han är något halt när jag sitter på honom. Skulle aldrig i hela mitt liv rida på min älskling om han är minsta lilla halt! Kastar mej av så fort jag märker minsta lilla. Så det ska du inte tro. Hoppas verkligen att tråden var riktad till någon annan. Men om det var riktat till mej så vill jag gärna veta varför du fått den uppfattningen?!:mad:
 
Sv: Halt pålle..

*knapplån*

Jag skulle då INTE ringa veterinären eller nån annan för den delen bara för att hästen skulle ha en skråma eller markera lite på nåt ben. VILA först....SEN ringa veterinär om det inte ger sig.
Här pjåskas det inte med hästarna minsann. Ofta är det verkligen inget att lägga ner energi på ...bara nåt tillfälligt som går över. MEN om minsta misstanke finns om att det skulle vara något av allvarligare karaktär så blir det kliniken direkt... (nära)

// M
 
Sv: Halt pålle..

Precis vad jag tycker med. Ducka för alla påhopp nu!:bow:
 
Sv: Halt pålle..

Det var nog för att du skrev att hästen hade varit halt i en vecka och du inte pratat med vet. Då hugger folk här direkt..
 
Sv: Halt pålle..

*knapplån*

Jag skulle då INTE ringa veterinären eller nån annan för den delen bara för att hästen skulle ha en skråma eller markera lite på nåt ben. VILA först....SEN ringa veterinär om det inte ger sig.
Här pjåskas det inte med hästarna minsann. Ofta är det verkligen inget att lägga ner energi på ...bara nåt tillfälligt som går över. MEN om minsta misstanke finns om att det skulle vara något av allvarligare karaktär så blir det kliniken direkt... (nära)

// M

Nej det är väl klart.
Det handlar inte om att pjoska..
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 196
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 967
Senast: Meglio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp