Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning hur håller ni tyglarna när ni rider med stång/kapson?? det verkar finnas en del olika sätt..:confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
878
Senast: 95johsv
·
N
Träning Det har skrivits en massa om sadeltvång på Buke förut, men jag vill ändå fråga er till råds angående vår ena ponny. Hon har sadeltvång...
Svar
12
· Visningar
1 063
Senast: Nashua
·
D
Träning Gillar Parellis stil och blir tokig då allt är så dyrt. Är sjukpensionär och har inte råd att köpa ett nytt. Har i ett halvår letat...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: diny
·
Träning Vad tycker ni är det bästa sättet att lära sig att rida in en häst på? När man tycker att man kan väldigt mycket teoretiskt så vill...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Nussikan
·
C
Träning Det är så att min pojke har börjat tappa sina makmuskler nu. Jag står i ett nytt stall och vet ej någon backe att klättra i, och om jag...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: mackan
·
S
Träning Hur mycket tycker ni att era 1 eller 2 åringar ska kunna? tränar ni de eller får de bara gå (på lösdrift t.ex.)? Hur mycket och vad...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: zeus
·
Svar
44
· Visningar
3 808
Senast: 95johsv
·
I
Träning Heej! Om det är -20 grader kallt ute, rider ni då? Eller får era hästar vila?:confused: Tror inte att det är farigt för hästen, men...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 818
Senast: moli
·
Träning Om en häst bockar i serier ute i skogen tex, är det olydnad eller glädje? FÅR hästen göra det Om en häst brallar och "far iväg" i...
2
Svar
28
· Visningar
2 356
Senast: flashlight
·
Träning Känns som att jag kommer komma på både möjliga och omöjliga frågor till dess så jag ska ju skriva dem här isf :crazy: Andra vilse får...
Svar
6
· Visningar
847
Träning Har flyttat mitt sto för två dagar sen till ett nytt stall och hon är rena nervraket. Har stått i samma stall sedan 6 år tillbaka. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Reebok
·
Ridning Länge sedan jag hade tillgång till min tränare och motivation och självförtroende börjar tryta... Frågorna hopar sig, någon som har lust...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Jeni
·
Träning Nu börjar jag bli desperat... behöver ideer om vad jag kan göra! Har en unghäst på 3 år som kommit på att man kan spränga hagar. Har...
Svar
15
· Visningar
1 723
Senast: Pinkilly
·
Träning Är det det? Enligt en kompis till mig så måste man ha spån eller liknande på golvet i transporten när man är ute och åker med Brunte...
2
Svar
26
· Visningar
5 568
Träning Vad brukar bli första sötestenen när ni rider in unghästar? Känner ni oxå att ni vill bli klara med "erat" arbete innan ni checkar av...
Svar
3
· Visningar
810
Träning Skiljer naturligtvis mellan olika hästar, men lite generellt sådär. Början är naturligtvis att vänja sig vid ryttare på ryggen, skritt...
Svar
10
· Visningar
1 063
F
Träning Hur länge kan hästen/hästarna gå ute i kylan innan man ska låta dom stå inne?! I stallet som jag har min häst i hade dom kvar hästarna...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 170
Senast: nyponros
·
M
Träning Vi har fått rätt rejält med snö och min häst är jätteglad och pigg. Bara att han är för pigg för att det ska va kul. Han vill bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 483
S
Ridning Jag kommer ta över ett litet halvblod på tolv, som är riden i klassisk ridning, hård i munnen och dåligt musklad. Jag tror att AR är...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: IngelaH
·
F
Träning Vilka böcker och filmer också för den delen, har gett er mest vad gäller hästhantering? Här är några av mina "bästisar" just nu :)...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Fina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka