Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad skiljer dessa två och hur ska man utföra det på ett korrekt sätt? Det har jag inte lyckats förstå, mer än att Tassetass inte gillar...
2
Svar
30
· Visningar
2 488
K
  • Låst
Träning Tänkte försöka mig på ngt liknande med min shettis :idea: , men är det någon av alla trevliga pers här på Buke som kan förklara lite...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: IngelaH
·
Träning min häst RUSADE i trav förut å bara ökade å ökade, men nu har vi nog kommit på knepet... men är hon pigg, ja då är det frisk trav...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Messy
·
U
Träning jag har helt plötsligt börjat få väldig träningsvärk i överarmarna när ja ridit?? de har börjat de senaste..innan har de inte varit...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Gwaeron
·
P
Träning Jag har ett 18 år gammalt sto som inte kan stå fastbunden. Det går bra tills hon blir orolig över nånting. Då kastar hon sig bakåt så...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: Ticka
·
W
Träning hej! jag undrar om det finns ngt "knep" för att slippa "stylter" under hästens hovar på vintern när det är snö? // Whopitie
2
Svar
27
· Visningar
3 207
Senast: Irish cob
·
E
Träning Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig? Jag har lämnat ut min häst på foder. Anledningen var att tjejen som red henne inte brukade...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: emmy77
·
C
Träning Isommras köpte jag en 16 årigt connemara sto som dom förra ägarna hade ridit på hackamore i tre år.Jag red också med hackamore i början...
Svar
18
· Visningar
1 794
Senast: settis
·
S
Träning Hej. Jag har hand om ett sto på 13 år, som har ganska stora problem. Hennes ägare har nyss fått barn, så hästen har stått i lite mer än...
Svar
15
· Visningar
1 239
Senast: Susannah
·
Träning Min ridlärare kom nyligen på att jag sitter som en kratta, tråkigt nog.:( Måste alltså åtgärdas! Felet jag gör är att skänkeln...
2
Svar
25
· Visningar
2 094
Senast: sandrahedman
·
L
Träning Min isiskille på 5 år har väldiga problem med att vara ute och promenera. spelar ingen roll om man leder honom från hagen el. går ut på...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 704
Senast: dolphinsmile
·
Träning Vid vilken ålder tycker ni det är lämpligt att börja träna det här med bett? Kicket
Svar
3
· Visningar
812
Senast: kicket
·
Träning Ska ut och åka med nya hästen i morgon och det är is och snö överallt. Vår andra häst som åker transport ett par dagar i veckan, är...
2
Svar
22
· Visningar
2 602
Senast: Maléne
·
D
Träning Till att börja med, får jag väl säga hej, till alla som hänger på detta forum. heter Anders. har nu lämmnat min militära karriär bakom...
2
Svar
30
· Visningar
3 369
Senast: Marvin
·
S
Träning Har nu haft min foderhäst i 2 månader och jag vet inte riktigt om kemin stämmer. Har funderat på att lämna tillbaka henne, men tänker...
Svar
14
· Visningar
1 226
Senast: Wembley
·
Träning Vid vilken ålder kan man börja longera en häst? Jag läste en annons nyligen nämligen där dom skulle sälja en 8 månaders som var...
Svar
5
· Visningar
1 640
M
Träning Vad skulle ni säga att maxvikten är på en Shetlandsponny? Jag förstår att det varijerar från ponny till ponny, men på ett ungefär?
Svar
16
· Visningar
5 034
Senast: chilla
·
U
Träning de är så regnigt och blött och lerigt vilket gör att de blir jättehalt att rida ut + att min lilla häst inte gillar lera och regn. jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 827
Senast: nyponros
·
S
Ridning Det slumpar sig så att jag bokade en semestervecka i spanien och dagen innan jag åker hem börjar den stora hästferián i jerez!!! vilken...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Equiform
·
H
Träning Jag och min mamma ska köpa en islandshäst snart och när jag har ridit han på ridskolan innan så har haft lite svårt att tölta med han(...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: HorsePower_95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp