Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska ut och åka med nya hästen i morgon och det är is och snö överallt. Vår andra häst som åker transport ett par dagar i veckan, är...
2
Svar
22
· Visningar
2 602
Senast: Maléne
·
D
Träning Till att börja med, får jag väl säga hej, till alla som hänger på detta forum. heter Anders. har nu lämmnat min militära karriär bakom...
2
Svar
30
· Visningar
3 371
Senast: Marvin
·
S
Träning Har nu haft min foderhäst i 2 månader och jag vet inte riktigt om kemin stämmer. Har funderat på att lämna tillbaka henne, men tänker...
Svar
14
· Visningar
1 227
Senast: Wembley
·
Träning Vid vilken ålder kan man börja longera en häst? Jag läste en annons nyligen nämligen där dom skulle sälja en 8 månaders som var...
Svar
5
· Visningar
1 641
M
Träning Vad skulle ni säga att maxvikten är på en Shetlandsponny? Jag förstår att det varijerar från ponny till ponny, men på ett ungefär?
Svar
16
· Visningar
5 037
Senast: chilla
·
U
Träning de är så regnigt och blött och lerigt vilket gör att de blir jättehalt att rida ut + att min lilla häst inte gillar lera och regn. jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 846
Senast: nyponros
·
S
Ridning Det slumpar sig så att jag bokade en semestervecka i spanien och dagen innan jag åker hem börjar den stora hästferián i jerez!!! vilken...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Equiform
·
H
Träning Jag och min mamma ska köpa en islandshäst snart och när jag har ridit han på ridskolan innan så har haft lite svårt att tölta med han(...
Svar
17
· Visningar
1 149
Senast: HorsePower_95
·
Träning Min häst är iväg på inkörning, men det börjas tvivla på honom då han inte är trafiksäker till 100%. Bilar är OK, men traktorer och...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: Lilla_Millan
·
Träning Ja, som rubiken lyder är fråga: Hur mycket orkar en shettis dra? En rätt stor shettis, med en vanliga rockard. Hur mycket tror ni...
Svar
16
· Visningar
2 692
Senast: Masse
·
A
Träning Hej! Har ni bra tips på hur man lär en häst galoppera med ryttare. Min häst är riden i skritt och trav, kan lite lite galopp, men...
Svar
12
· Visningar
1 433
Senast: Equiform
·
F
Träning Jag är bara tvungen att berätta om min 03:a som är lite igångsatt efter en månads vila. Blev inriden i september och riden i alla...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: scesar
·
L
Träning Nu har jag ett litet hagproblem, tyvär. Där minna hästar står så finns det en häst som försöker få hög rang i hagen. Nu har det gått...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Weemacred
·
T
Träning Jag har en liten ponny som inte gör så mycke mer än att jag rider henne lättare nån gång ibland. Har försökt köra in henne men hon blev...
2
Svar
21
· Visningar
1 896
T
Träning nu verkar jag helt borta i huvudet,men hur sjutton sätter man i broddar! vet att man skruvar i dem men vart och vart är hålen för...
Svar
8
· Visningar
1 903
Senast: dashy
·
W
Träning Har precis kommit ifrån stallet o är jättetrött o känner mig smådeppig...:( Var ute o red lite på min kille som såg så glad ut när...
2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: Tjalfe
·
Träning Skulle vilja lära mig att leka/busa med hästen, men kan inte några "övningar". Någon som har bra tips? Det hade varit kul att kunna...
2
Svar
26
· Visningar
5 885
Senast: Tebazz
·
T
Träning hejsan. skulle behöva tips och råd inför longering. ska börja longera mina unghästar,men är ensam och har ingen hjälp. hur börjar...
2
Svar
21
· Visningar
2 188
Senast: Ylva86
·
M
Träning Har försökt titta hur dom gör med sätet på TV, men jag fattar inte riktigt. Ska man jucka framoch tillbaks med rumpan?:confused...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: charmant
·
A
Träning Hejsan. Det är så att vi har ett fullblod hemma på gården tillsammans med vår lite mindre ponny. Fullblodet har fått löp som ung, men...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: _Smulan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?