Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hmm.. det är ju iaf grundutbildning för mig :crazy: :o och hästen är ung. Moderator får flytta tråden om det finns ngt bättre ställe...
Svar
18
· Visningar
2 118
K
Träning (Vet inte om den här tråden hamnar rätt nu) I morgon ska jag på min första lektion i Centrerad Ridning! Jag ser verkligen fram emot...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: Zuzzi
·
Träning Min häst är iväg på inkörning, men det börjas tvivla på honom då han inte är trafiksäker till 100%. Bilar är OK, men traktorer och...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Suss
·
M
Träning Hej! (ursakta att jag tappat a a och o, min dator har fatt spunk) Jag har en 4 arig islanning som aldrig akt transport. hon har akt...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: _Eva_
·
S
Träning Rider en islänning, valack, nu och då som hanteras och rids helt efter nh-metoder. Han är väldigt känslig och en fröjd att rida och...
2
Svar
38
· Visningar
2 056
Senast: Emor
·
L
Träning Behöver experthjälp med mitt russto. hon är jätte rädd för grimman. bara springer runt runt i boxen när man närmar sig med den. Jag...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: kladdkakor
·
M
Träning Jag har funderingar på att löshoppa min islandshäst. Dels för att se om han tycker att det är roligt, och dels för att se vilken teknik...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: mammamu
·
Träning Vad gör man om hästen i fråga lägger sig ner i transporten, eller lutar sig kraftigt mot mellanväggen?? Har inte varit några problem att...
Svar
18
· Visningar
1 320
Senast: ponnylollo
·
I
Träning Nu vill jag få klart för mig, enligt min kompis är gå i form och gå på tygeln samma sak, är det det ? beskriv isf varför det är...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: miiirka
·
S
Träning Jag undrar när det är lämpligt att man börjar med kavelletti och löshoppning med unghästen då jag har hört att man inte ska börja så...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: LECH
·
F
Träning vad gör man när hästen inte vill trava..? skritt och galopp går bra..när man ska börja trava från skritten så börjar han bara galoppera...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: fonen
·
Träning såhär har ja det nu: häst ut mellan 10 och elva, efter utfodrning av kraft i i stallet. hö får hon ute. in igen mellan halv 4 och...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: FT_ryttare
·
W
Träning Jag är från breddgrader där det inte brukade finnas mer än lite snö på vintern, men bor nu där det finns snö på vintern (en normal...
2
Svar
20
· Visningar
2 018
Senast: allroundhästarna
·
E
Träning oki vet inte riktigtom tråden liggerrätt. men i såfall får envänlig själ flytta den. Min fråga till er bukare är: Jag fundrar på att...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: weltas
·
Träning Jag är nyfiken på när ni börjar leda unghästar i bettet? Jag har börjat vänja mina 2 åringar med bett nu och det går bra.
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: houdini
·
Träning Jag har i veckan köpt min medryttarhäst och är alldeles överkycklig! Men på senaste tiden har han börjat tjorva jättemycket när vi ska...
2
Svar
22
· Visningar
3 628
Träning Det har talats en del om flockvana hästar till och från här. Har en känsla av att vi har olika uppfattningar om vad flockvan betyder...
2
Svar
21
· Visningar
2 164
Senast: Egonson
·
A
Träning Hejsan alla där ute!:rofl: det är så att min häst har en svagare sida som gör att han faller ut i dressyren lite. det är hans högra...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Equiform
·
J
Träning Hej, Har en islänning på 5½ år. Har ägt henne i drygt 3 mån. Hon har varit en sådan där "lagom" häst att rida, gör som man "säger"...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Equiform
·
Träning hur långt in under sig trampar hästen med bakbenen då? Visa gärna bilder.
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp