Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Och plötsligt blir jag förvirrad ! :o Han är 4 nu i April och är en f.d galoppör .. Jag har mest ridit i skogen men känner nu...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: flashlight
·
J
Träning är fjordingar viktbärande? kan vuxna rida dem och hur mycket tror ni att de kan bära?
Svar
5
· Visningar
2 239
Senast: mumin
·
M
Träning vart vill ni att er häst ska gå när ni leder den? Jag själv föredrar om den går brevid mig ungefär vid hals bog läge.. vad...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: tindra
·
Träning Det här är en häst som gått turridning i hela sitt inridna liv. Alltså är hon bara van att gå på led. Hennes utveckling har gått...
2
Svar
27
· Visningar
2 442
Senast: _Smulan_
·
I
Träning Min travare har jätte svårt att gå i form. Hon "sänker ner ryggen iställer för att jobba med ryggen å höja upp den" eller hur man säger...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Idrus
·
R
Träning Har ett sexårigt halvblod som mestadels går bra på ridbanan. Men vissa dagar är det tvärstopp. Då kan han stanna mitt i en rörelse...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: independent
·
R
Träning Ja, hur är det egentligen? Varför är hästen sur? Man kan få ett enkelt och snabbt svar, kanske den har ont, på dåligt humör eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: lillsyrran
·
Träning Fick en snilleblixt när jag var ute i rastade de överpigga ungstona i helgen. Jag rider för att ge hästen en sorts friskvård, precis som...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: todde
·
E
Träning Jag har bestämt mig för att skaffa en medryttare till min häst. Jag är själv en typisk fritidsryttare, rider mest ut, tränar lite...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Bison
·
T
Träning Jag behöver hjälp med min medryttarhäst som är en nordsvensk. Igår när jag red på henne ute i skogen så tänkte jag testa och galoppera...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Tuffa_tosen
·
L
Träning Känner ett piggt fjording/arab sto som ev ska sättas igång efter så här lång tid på bete. Känner tyvärr inte till hennes tidigare...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Tussilago
·
S
Träning I dag när jag kom till stallet så var två av hästarnas täcken trasiga, lååånga revor längs med sidan :cry: Vi har en ny (sedan...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: mumlan81
·
Z
Träning För ganska exakt köpte jag en varmblodsvallack. Jag tror jag köpte honom för att jag ville ha en utmaning och en utmaning har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 836
Senast: BackorsExplosive
·
B
Träning Min treåring ska börja få ha bett i munnen lite mer "seriöst", men hon tuggar och gapar något in i vassen så fort det kommer in. Har...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: svea
·
F
Träning Jag vet inte vad jag ska göra med mitt sexåriga arabsto. Igår hamnade jag på akuten efter att hon sparkat mig i munnen och jag är nu...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 846
Senast: Nussikan
·
Träning Hej hur ska man förhindra att hästen får styltor i skorna? Ska ut och tolka eller rida på långtur och då är det ju bra om det inte...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Matiz
·
M
Träning jag har ett vbl sto som inte vet vad en galopp skänkel e för något. jag har testat så många varianter men det fungerar inte så i dag så...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: Totola
·
F
Träning Hej! Jag har ett problem .. Jag hoppar ibland på min travare och hon är jätte duktig :love: Men jag vågar inte längre ... Hon började...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Horsegirl_1991
·
F
Träning Vi hyr ett litet stall tillsamans med en annan som har en dotter och dom har en ponny som är jätte snäll, men när jag ska hämta min häst...
Svar
17
· Visningar
1 511
Senast: micra
·
F
Träning Hej! Är det fler än jag som har varierade erfarenheter av att sätta igång i galopp ute under naturridning? Min häst är ganska trög...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Fredrika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp