Min häst vill inte gå in i stallet!

Sv: Min häst vill inte gå in i stallet!

Jag skulle säga att det låter som han testar dig, ser om han kanske kan få bestämma.
 
Sv: Min häst vill inte gå in i stallet!

Va bra! Det krävdes nog bara att han skulle se vem det var som bestämmde :)
 
Sv: Min häst vill inte gå in i stallet!

Nja jag har inte varit med om något exakt likadant men ändå....

I förra stallet kunde man öppna 2 dörrar. Hästen kom igenom om man bara öppnade ena (om man inte hade sadel på). Lat som man är så gick jag igenom med hästen fast jag bara öppnade en dörr. Det gick alltid bra.

Sen började jag tänka på att han kanske kunde fastna. Ju mer jag tänkte på det desto mer började hästen tveka.

Efter ett tag insåg jag att jag förde över mina tankar till hästen. Inte medvetet såklart men jag måste ha överfört rädsla på något vis och hästen började tveka över att gå in.

Jag började öppna båda dörrarna och eftersom jag var säker så var hästen säker.

(Jag vet även att det inte hände något när jag inte var där eftersom denna dörr inte användes när hästarna skulle ut eller in från hagen)
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 812
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 374
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 410
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp