Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Ridning Hej! Jag ær ny hær (ursækta æ och ø, jag befinner mig i danmark før tillfællet) och jag undrar hur ofta ni rider akademiskt/barock før...
Svar
14
· Visningar
1 008
Senast: Zab
·
Z
Träning Hej igen.. Jag har problem med en häst (tja, hon har väl problem med mig med ;)) I varjefall, det gäller en welsh cob, sto. Så fort...
2
Svar
32
· Visningar
2 346
Senast: Zab
·
I
Träning Vet inte om denna tråd hamnar rätt men annars får den väl flyttas...;) Joo det är så att vi först tänkt bygga eget stall på gården...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Yrja
·
F
Träning hade inte provat mitt nya täcke till medryttarpållan i spöregn/snö än,men så la ja på d igår,(lösdrift)d har vart vääärsta snöovädret...
Svar
12
· Visningar
970
Senast: Luna10
·
E
Ridning Jag har en unghäst på 2.5 som ja snart ska börja rida in. när kan ja börja träna barock med honom???
2
Svar
37
· Visningar
2 638
Senast: Spider84
·
K
Träning Är på väg att köpa en åring... har transporterats två gånger med kompisar till och från betet.... Nu e frågan hur jag ska göra bäst när...
2
Svar
28
· Visningar
6 103
Senast: Sara-Ida
·
I
Träning Igår när jag var i paddocken med hästen, en valack f. -03 så stod han utan att jag höll i honom eller något när jag fixade linorna. Då...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: kenneth
·
K
Träning Hej! Vet inte om den här tråden blev i rätt "kategori".. Men det är så här att jag rider på en ridtravare på 6 år, som mest är...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: kentjesus
·
Träning Och plötsligt blir jag förvirrad ! :o Han är 4 nu i April och är en f.d galoppör .. Jag har mest ridit i skogen men känner nu...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: flashlight
·
J
Träning är fjordingar viktbärande? kan vuxna rida dem och hur mycket tror ni att de kan bära?
Svar
5
· Visningar
2 246
Senast: mumin
·
M
Träning vart vill ni att er häst ska gå när ni leder den? Jag själv föredrar om den går brevid mig ungefär vid hals bog läge.. vad...
Svar
17
· Visningar
1 209
Senast: tindra
·
Träning Det här är en häst som gått turridning i hela sitt inridna liv. Alltså är hon bara van att gå på led. Hennes utveckling har gått...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: _Smulan_
·
I
Träning Min travare har jätte svårt att gå i form. Hon "sänker ner ryggen iställer för att jobba med ryggen å höja upp den" eller hur man säger...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Idrus
·
R
Träning Har ett sexårigt halvblod som mestadels går bra på ridbanan. Men vissa dagar är det tvärstopp. Då kan han stanna mitt i en rörelse...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: independent
·
R
Träning Ja, hur är det egentligen? Varför är hästen sur? Man kan få ett enkelt och snabbt svar, kanske den har ont, på dåligt humör eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 512
Senast: lillsyrran
·
Träning Fick en snilleblixt när jag var ute i rastade de överpigga ungstona i helgen. Jag rider för att ge hästen en sorts friskvård, precis som...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: todde
·
E
Träning Jag har bestämt mig för att skaffa en medryttare till min häst. Jag är själv en typisk fritidsryttare, rider mest ut, tränar lite...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Bison
·
T
Träning Jag behöver hjälp med min medryttarhäst som är en nordsvensk. Igår när jag red på henne ute i skogen så tänkte jag testa och galoppera...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Tuffa_tosen
·
L
Träning Känner ett piggt fjording/arab sto som ev ska sättas igång efter så här lång tid på bete. Känner tyvärr inte till hennes tidigare...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Tussilago
·
S
Träning I dag när jag kom till stallet så var två av hästarnas täcken trasiga, lååånga revor längs med sidan :cry: Vi har en ny (sedan...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: mumlan81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka