Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning På lördag ska en häst i mitt stall tas bort. Hon kommer att skjutas ca 700 m från stallet. Vi tänker låta våra andra två hästar så inne...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: satanic
·
Träning :( Jag har i skrivit om mina inridningsproblem av min häst som kastar av allt och alla samtidigt som har ser paniskt oförstående...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 903
Senast: ika77
·
Träning Min nordsvensk ska nu få en ny chans att bli barfota. Eftersom nya stallet bara består av mysiga skogsvägar och ängar :love: Men...
2
Svar
34
· Visningar
2 363
Senast: carina 58
·
M
Träning Hej allihopa:D Jag är alldeles ny på detta forum och sitter nu med en fråga....det är nämligen så att jag är en nybörjarryttare och har...
2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: johanna_h
·
W
Träning Hej. Min häst är ju då inkörd efter att ha gått på travet. Problemet är då att jag inte kan köra:angel: Jag har en kompis som...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Carolus
·
Träning Jag antar att det är dags att dela på "fölen"!? Sto 1 år i mars går hela tiden och snuttar/leker med Hingstens snopp ( han blir 1 år i...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: jerseyko
·
C
Träning Har ni någon speciel sida på hästen som ni brukar sitta upp på? När jag började rida fick jag lära mig att alltid sitta upp på hästens...
2
Svar
29
· Visningar
2 029
Senast: Ramn
·
M
Träning Hej ! Vi har ett varmblod , har inte haft han så länge..men han är väääldigt stel i höger varv, förstår att det är ganska vanligt...
Svar
12
· Visningar
2 894
Senast: Maxmax
·
Träning Det är rätta ordet att beskriva unghästen vi har hemma. Han är civiliserad. Pigg o vaken, känslig o lättmanövrerad men hela tiden...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Nussikan
·
E
Träning Är det någon som har en frieser som ni själva ridit in eller haft sedan den va föl? Berätta lite hur ni gick tillväga vid inridning...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: crazy horse
·
Träning hej! undrar om någon skulle kunna säga mig ungefär hur lång tid de skulle ta att sätta igång en häst som stått i ett år, var så länge...
Svar
9
· Visningar
7 177
Senast: trazel
·
M
Träning Idag så kommer dagen, jag ska hoppa med min medryttar häst. Hon brunstar så hon är 100% knäppare än vanligt och då menar jag...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: caballus
·
Träning Våran fjording fick föl i somras och hon blev väldigt glad över det, och har hela tiden varit väldigt mammig (utom nu på slutet då hon...
Svar
3
· Visningar
758
R
Träning Har sett många fina kallblodstravare och jag undrar hur stor (antal kg) ryttare de klarar av att bära. Jag skulle vilja ha en som är...
Svar
10
· Visningar
3 399
Senast: Pepa75
·
Ridning Jag ska/har börja träna AR med min nya pärla, som jag köpte i somras. Jag har tidigare tränat AR och har koll på det mesta, men har...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Spider84
·
J
Träning Skulle vara kul att höra från er som rider era islänningar barfota! :) Min häst rider jag i alla gångarter (förutom pass som jag aldrig...
Svar
19
· Visningar
1 396
Senast: Boj
·
Träning Man läser mycket om vilket ansvar hingstägare har om dess hingst kommer lös, ställer till det och eventuellt betäcker ett sto. I vårt...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Mia_R
·
S
Träning En av tjejerna som rider en av mina hästar 2 ggr i veckan, Hon rider lektioner 1 gång i veckan och själv (mest uteritter 1 gång i...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Guldaskig
·
Träning Kan hästen bli förvirrad om man har tre olika tränare? Jag har en tränare i akademisk ridkonst, En tränare i Natural Horsemanship...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: mazzan
·
M
Träning Jag har en valack, 6 år gammal som ger mig gråa hår... Han har alltid haft svårt att vara ensam men det har gått, han har varit lite...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp