Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Träning Varför ska man ha skor på hästar egentligen? När dom va vilda så hade dom inga skor. Det är vi själva som gjort att vi får leva med att...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 474
Senast: malols
·
Träning Hej, nu behövs här tips! Just för att jag ska få tillbaka motivationen! Jag ska försöka lägga upp ett schema, men vet inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Casper
·
Träning Har nyligen fått hem min unghingst på ett år. Han är vanligtvis lugn av sig, men nu är han nervös mest helatiden. Han har nämligen...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Silkisif
·
J
Träning Hur hade ni gjort; jag har börjat på att longera min snart tvåårige cob en gång i veckan. Har nyligen introducerat en "riktig"...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: Nate
·
C
Träning Hejj! :bump: Har ett halvblodssto på 10 år som efter ett tags vila fått mycket mindre muskler. Vilket är bästa sättet att bygga upp...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Gwaeron
·
Träning Någon som har ngt tips på hur man gör när hästen vägrar lyfta framhovarna?? Oftast lyfter hon bara man smackar lite, men ibland får hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: Tabitha
·
S
Träning Har någon någon ide vad det här beror på? och vad man kan göra åt det störade!!! Han gör bara i trav och galopp, vet inte om det är...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: swe
·
K
Träning hej på er alla. jag har några fråger om islandshästar! 1. är det någon hitt att köpa en islandshäst om man bara provat rida några...
2
Svar
22
· Visningar
3 811
L
Träning Jag har alltid tyckt hoppning varit kul, har aldrig varit rädd för höjder men för några månadersen ramlade jag av en häst (dock i...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Emelie_Martinsson
·
K
Ridning Hej. Jag har en fråga som jag funderat på länge, nämligen det här med svanskappa. När man tittar tv på t ex spanska ryttare som rider AR...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: Djurjouren
·
Ridning Alltså, finns det hästar som helt enkelt inte passar mentalt eller fysiskt till att träna AR och som skulle må bättre av t ex...
2
Svar
31
· Visningar
2 440
Senast: Totola
·
U
Träning imorrn ska de tydligen bli orkan :eek: hur gör ni med hästarna? ska dom vara inne eller går dom ut som vanligt? rider ni eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 437
Senast: mul
·
M
Träning Hej hej!!! Var några år sedan jag tömlongerade, men nu har vi en häst som jag är grymt sugen att prova detta på, då det är ett bra...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: mumas
·
Träning Jag har ett litet dilemma..... Mitt Andalusiersto går ut vid 8-tiden på morgonen. Vid 13-tiden tar jag in henne för lunch. (vi får inte...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Jagochminvitaponny
·
Träning När man rider utan sadel och träns så har jag sätt många som använt halsringar, men jag har inte lyckats lista ut vad man använder dem...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Xela
·
Träning för olika delar av kroppen Helkropps bild
Svar
9
· Visningar
1 029
Träning Jag har fått lite funderingar ´kring detta nu. Min lilla -04 blir 3 år i maj. Jag hade hjälp av en bekants dotter att rida lite på henne...
Svar
1
· Visningar
722
Träning Jag skulle vilja ha en tråd sprängfylld med tips, åsikter och kloka råd om tömkörning! :bow: Någon som har en länk till en bra sida på...
2
Svar
26
· Visningar
2 227
Senast: malumbub
·
G
Träning Hur börjar jag träna NH??:bump:
Svar
7
· Visningar
981
Senast: ika77
·
Träning Jag ska träna imorgon :bump: Men jag har ingen möjlighet att ställa min häst i någon spolspilta eller liknande där och jag misstänker...
2
Svar
21
· Visningar
2 271
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp