Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
55% av alla hästar jag ridit går bra utan nosgrimma. resten har behövt det även med perfekt anpassade bett, lär er en sak hästar är individer precis som vi alla funkar inte lika.
Sen kan vi ju diskutera stång bett, innan man ens funderar på ett sådant ska man kunna jobba en häst i form med vanligt träns bett eller tre delat.
En amatör skall aldrig sätta en stång i munnen på en häst.
Jag gillar inte generalisernadet här av hästar.
Alla ridstilar har något posetivt och mycket negativt, finns ingen ridstil som är sämre än någon annan.
Skit snack är det som florerar bäst inom hästvärlden, Dressyrarna, snackar ner akademiskt, hoppryttarna, snackar ner resten och så fortsätter det i all oändlighet.
Varför inte samarbeta genom ridtilarna hjälpa varann att bygga upp hästarna, gör hästsporten enig engång för alla..
Själv är jag väl öppen för det mesta inom häst, då jag arbetat inom de flesta kategorier inom häst.
Jag ska nu in och nosa på Akademiskt och se om det passar mig och min häst, vilket jag tror det kan göra, men min häst är fortfarande en individ som kanske inte funkar utan, nosgrimma, eller med stång, han gillar inga bett alls.
Allt går att träna fram men det går inte över en natt, utan tar tid..
,
Qué? Om man tror att det är bettets syfte så förstår jag att man inte förstår en rätt spänds nosgrimmas syfte.
Bettet ingår i vår kommunikation med hästen o gör att den lättare kan förstå vad vi vill att den ska göra.
Böjning av hästen sker främst med hjälp av sätet, vikthjälperna o våra skänklar.
ja så vad har du bettet till då? om inte för att lösgöra?