Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja så vad har du bettet till då? om inte för att lösgöra?
Det skrev hon ju, om du läser det du själv citerade kommunikation med hästen.
Att "lösgöra" a la AR som jag fått beskrivet för mej (vispa grädde ungefär ) låter inte riktigt klokt, trodde den som berättade drev med mej först, men tyvärr inte
Är det bara jag som tror att problemen inte UPPSTÅTT av att man tog av nosgrimman, utan att de helt plötsligt helt enkelt SYNS?
vispa grädde? nej verkligen inte.
Men om du ine har bettet för att lösgöra varför ska du ha ett bett isåfall då? då kan man ju ha bettlöst? eller?
ja så vad har du bettet till då? om inte för att lösgöra?
Knapplån betyder att man inte svarar den personen vars "svarsknapp" man klickat på.Btw, vad menas med ''knapplån''?
Rent allmänt...
Har man en nosgrimma spänd löst som den ska (två fingrar emellan, och då menar jag grova fingrar på högkant) och rätt placerad så har den väl ett syfte. (Och då menar jag inte till att stänga igen munnen så att hästen inte kan visa om något är fel).
För mig är säkerhets aspecten en anledning jag kan acceptera; man KAN ta i hårdare i hästen med nosgrimma som är lagom spänd, utan att hästen har samma chans att undvika bettet. Naturligtvis är detta enbart som nödbroms och något som inte borde hända/behövas alls. Men hästar kan skena även om man answer sig ha bra kommunication och den aldrig har känt behov av att skena innan och då kan det vara bra att kunna ta i.
Med detta menar jag inte att alla ska ha nosgrimmor eller att de inte kan missbrukas, jag Aanvänder sällan dem men jag känner folk som gör det av den anledningen, och jag accepterar det som ett logiskt svar. (så länge den här ''nödbromsen'' inte missbrukas).
Min mening iaf.
Obs..svarade kanske på en gammal tråsd..>_>
Btw, vad menas med ''knapplån''?