Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag har för några veckor sen fått hem en unghäst (3½ år) som jag nu ska börja rida. Både igår och idag har hon börjat lätta fram när...
2
Svar
29
· Visningar
5 887
Senast: et_flickan
·
J
Träning Har för en vecka sen fått hem en 7 månaders fjording hingst. Har aldrig haft unghäst innan och det var jobbigare än ad jag trodde.. hur...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: borienburk
·
L
Träning vet inte om tråden ligger fel men flytta den gärna i så fall.... vad har ni för "köldgräns" till era hästar? när börjar ni täcka dom?
2
Svar
21
· Visningar
1 453
Senast: murran
·
T
Träning Har en 4-åring som sparkar i i boxväggen mot sin granne. Har provat med alla hästarna (3 st) i stallet men han gör samma sak. Han är...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Mitrolle
·
I
Träning Jag behöver lite stöttande från er, bukefalister. ;) Det är nämnligen såhär att hon som jag var medryttare hos köpte en häst som hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 921
Senast: girly
·
S
Träning Tänkte klippa hästen i helgen. Ska hyra batteridriven maskin från kvarn. Jag har bara klippt henne en gång innan och då var hon livrädd...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: jezzscar
·
I
Träning Måste bara berätta omigår när jag å min sambo gick ner till ridhuset med våran travare han är tre år och har inte blivit hanterad så...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: ikeline
·
S
Träning Jag har ett gäng frågor jag är nyfiken på att få svar på... Börja gärna med att berätta vad det är för häst ni har! Frågorna När...
2
Svar
29
· Visningar
2 143
Senast: Lancet
·
L
Träning Har en fundering på varför min häst nästan alltid står med huvudet sänkt? är det tecken på "undergivenhet":confused: när man borstar...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Lazio
·
P
Träning Nu har min nordis blivit föör farlig för omgivningen... jag vågar knappt röra henne längre pga att hon ofta bits och sparkas när man gör...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 168
Senast: zillax89
·
Träning Ja... Hur får man en häst som hotar att sluta med det? tex. Om man närmar sig i hagen för att ta på den täcke, om den då sryker öronen...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: ujent96
·
L
Träning hjälp mottages tacksamt. (vet ej om jag lagt tråden rätt, om inte får moderator gärna flytta) Det är så att jag är medryttare på ett...
Svar
4
· Visningar
1 509
Senast: ujent96
·
Ridning Jag funderar och funderar på det här med ridning. Vi här på buke har en aldrig sinande ström av kritik för varandras ridning. Det går...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 465
Senast: suberdoo
·
B
Träning Hej och Gott Nytt ÅR! Är det någon som har/haft liknande problem? Jag har en ponny som är sju år och inte varit lastat tidigare. Därför...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: beda
·
T
Träning Jag har en fjording som hela tiden envisas med att dra ut huvudet och dra tyglarna ur händerna på mej. Har fått tips av ridlärare att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 586
Senast: Totola
·
Träning Hur mycket ska det blåsa för att få er att stanna hemma med tom resp lastad hästtransport?
Svar
2
· Visningar
2 368
Senast: Penny_Lane
·
E
Ridning Jag har sedan i somras ridit AR på mitt sto och arbetar henne vid handen ganska mycket. Jag rider inte speciellt länge och inte...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 219
Senast: ecila
·
Ridning vilken kapson använder ni? vart köpte ni den? bild? Vilka kapsoner anser ni vara bra och dåliga, och varför?
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Totola
·
T
Träning Hej Det är så att jag så gärna skulle vilja bli medryttare på en häst och få rida och sköta den ja allt lite friare än ridskola. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: Totola
·
M
Träning Vårt ena varmblod är ganska ljudkänslig och lite spittig i trafik och terräng så vi dövar henne på såna ridturer... Tipset fick vi av...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp