Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Önskar hjälp ! Har en tvåårig connemaravalack som har börjat rymma ur hagen ! Han är ute "hela dagen", går på 15 ha och har...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: _Smulan_
·
M
Träning Hej alla unghästmänniskor! JAg har en 3 åring och jag skulle vilja ha lite tips om vad man kan göra för roligt med honom? Träna...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: miiirka
·
Träning Fick i uppdrag av min hopptränare att skriva upp mina målsättningar för 2007. Fick ihop följande: Hoppning Hoppa enstaka hinder på 1...
Svar
10
· Visningar
906
Senast: Splittan
·
I
Träning Hur ska jag få min snart fyraåring att få förtoende för mig? Han kom för ca. två månader sen, har inte varit hanterad innan men bra...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Iceland_lover
·
I
  • Låst
Träning Hej jag är en tjeje som är 14år . jag har ridit på ridskola i 6år. Men sommaren 2006 skulle jag ut på en ridtur i skogen med 3andra...
Svar
16
· Visningar
1 882
Senast: Iceland_lover
·
I
Träning Det är ungefär den 15:e gången nu som jag har suttit på hästen. För några veckor sedan blev han rädd och gjorde då en rad olika hopp och...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: scesar
·
I
Träning Nu vet jag inte riktigt om denna tråden kom rätt, men jag hoppas det. Det är nämnligen så att hon som jag rider hos ska få hem en...
Svar
14
· Visningar
1 070
Senast: AWAKE
·
B
Träning Jag har för några veckor sen fått hem en unghäst (3½ år) som jag nu ska börja rida. Både igår och idag har hon börjat lätta fram när...
2
Svar
29
· Visningar
5 900
Senast: et_flickan
·
J
Träning Har för en vecka sen fått hem en 7 månaders fjording hingst. Har aldrig haft unghäst innan och det var jobbigare än ad jag trodde.. hur...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: borienburk
·
L
Träning vet inte om tråden ligger fel men flytta den gärna i så fall.... vad har ni för "köldgräns" till era hästar? när börjar ni täcka dom?
2
Svar
21
· Visningar
1 455
Senast: murran
·
T
Träning Har en 4-åring som sparkar i i boxväggen mot sin granne. Har provat med alla hästarna (3 st) i stallet men han gör samma sak. Han är...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Mitrolle
·
I
Träning Jag behöver lite stöttande från er, bukefalister. ;) Det är nämnligen såhär att hon som jag var medryttare hos köpte en häst som hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 923
Senast: girly
·
S
Träning Tänkte klippa hästen i helgen. Ska hyra batteridriven maskin från kvarn. Jag har bara klippt henne en gång innan och då var hon livrädd...
Svar
10
· Visningar
1 183
Senast: jezzscar
·
I
Träning Måste bara berätta omigår när jag å min sambo gick ner till ridhuset med våran travare han är tre år och har inte blivit hanterad så...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: ikeline
·
S
Träning Jag har ett gäng frågor jag är nyfiken på att få svar på... Börja gärna med att berätta vad det är för häst ni har! Frågorna När...
2
Svar
29
· Visningar
2 145
Senast: Lancet
·
L
Träning Har en fundering på varför min häst nästan alltid står med huvudet sänkt? är det tecken på "undergivenhet":confused: när man borstar...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Lazio
·
P
Träning Nu har min nordis blivit föör farlig för omgivningen... jag vågar knappt röra henne längre pga att hon ofta bits och sparkas när man gör...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 174
Senast: zillax89
·
Träning Ja... Hur får man en häst som hotar att sluta med det? tex. Om man närmar sig i hagen för att ta på den täcke, om den då sryker öronen...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: ujent96
·
L
Träning hjälp mottages tacksamt. (vet ej om jag lagt tråden rätt, om inte får moderator gärna flytta) Det är så att jag är medryttare på ett...
Svar
4
· Visningar
1 525
Senast: ujent96
·
Ridning Jag funderar och funderar på det här med ridning. Vi här på buke har en aldrig sinande ström av kritik för varandras ridning. Det går...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 474
Senast: suberdoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar