Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Jag har mina funderingar på å sätta på ett bettlöst på min unghäst då han är väldigt tung i munnen ... dessutom håller han på å tappar...
Svar
11
· Visningar
1 893
Senast: Totola
·
Y
Träning Vet inte om denna tråd hamnar rätt, men jag provar iaf.:confused: Har en stor kraftig kille som är 170 hög, han fastnade i ett hönät i...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: Arablife
·
M
Ridning Rider någon här på forumet utan bett i all ridning, alltid? Kapson, sidepull, bettlöst träns... Är det möjligt att nå lika långt i sin...
2
Svar
26
· Visningar
3 997
Senast: Totola
·
F
Träning Jag har en travare som tar väldigt korta steg och det gör att hon bli skompig :crazy: Kan knappt sitta ner i traven och det hjälper inte...
Svar
13
· Visningar
1 443
Senast: Totola
·
C
Träning Hej ! Jag är en tjej på 13 år som ska sluta rida till sommaren. Då ska jag & min kompis hyra "sommarhäst" men efter sommaren skulle jag...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: loobah
·
Träning Nu behöver jag råd och erfarenheter. Jag fick inte tag på tillräckligt med halm så därför tänkte jag prova med torv i undre lagret på...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: bigganl
·
D
Träning Har inte sett många trådar som diskuterar ridskolor och vad de lär ut så jag är lite nyfiken på vad alla ni som gått från ridskola till...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 164
Senast: Aeternum
·
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt.. Flytta gärna rätt den isåfall :o Jag ska flytta mina hästar till lösdrift med ordentlig...
2
Svar
34
· Visningar
2 370
Senast: moli
·
C
Träning Hej! Har en liten fråga! Har nu köpt ny häst som måste ha täcke(vilket inte min förra häst behövde)så nu är jag lite nybörjare känner...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: pinky
·
C
Träning Ny här på forumet från och med idag... har läst inlägg hela förmiddan å allt verkar mycket intressant :D har själv en fråga... har...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Calero
·
Träning Såg nyss 4 älgar gå genom hagen. Som tur var så såg inte hästarna dom:smirk: . Men i hagen som ligger närmast fick hästarna lite panik...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: avslutat medlemskap
·
M
Träning Nu är jag sjukligt less på allt strul i stora stall. Varje dag när man kommer till stallet så är det ngn som är helt hysterisk över ngn...
2
Svar
26
· Visningar
2 717
Senast: Mindra
·
S
Träning Ja som du kan läsa på rubriken "att rida i sandtag" Hur bra är det för hästarnas ben? Tänkte prova att rida där med min häst (finns...
Svar
11
· Visningar
2 077
Senast: VeryGirl
·
Träning Jag har mitt vblsto inackorderat i ett litet stall tillsammans med två andra. Det gick bra i början men nu är jag mycket tveksam till...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: aramis
·
J
Träning Jag har en foderhäst, Varmblod, som jag nu har haft i två veckor. Han är 6 år och inte riden på ett tag så mkt att jobba med. En...
2
Svar
37
· Visningar
2 751
Senast: Gauti
·
I
Träning Hej, Våran sommarhage ligger bredvid ett hus och det ligger lite hus omkring och i ena huset (som ligger närmast hagen) bor det en kille...
Svar
14
· Visningar
1 390
Senast: Anneli
·
S
Träning Jag har en häst som i och för sig är väldigt oruttinerad på tävlingsbanorna och med tiden kanske detta problem löser sig. Men finns det...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: axel
·
G
Träning Jag börjar få nog nu, faktiskt. Donnan har börjat med en massa "sattyg", även om hon gör det för att hon är glad och pigg. Det börjar...
Svar
8
· Visningar
2 342
Senast: Gisburne
·
B
Träning Är det någon som har skaffat häst och sedan känt att man inte var redo eller mogen för det? Att inget blev som man tänkte.Det känns som...
2
Svar
30
· Visningar
2 629
Senast: Galapago
·
Träning :) Hej, jag håller på å trick tränar mina hästar och vill ha lite idéer . Vad kan era hästar för trick??:) gärna bilder också om ni...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 504
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp