Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning är det nån som vet något angående en Quarters hopp möjligheter?
Svar
12
· Visningar
3 019
Senast: r_freddy
·
Träning Vad är er definition på "trepunktssits"?
2
Svar
26
· Visningar
8 384
Senast: pinky
·
M
Träning Till er som har inackorderingar, hur ställer ni er till att inhysningarna vill ha bädd i sina boxar? Givetvis finns det både för och...
2
Svar
35
· Visningar
4 032
Senast: ang
·
L
Träning Begöver hjälp med min unghäst och ansåg att det här kanske är rätt forum! Det är nämligen så att jag har ett gotlandsrusssto på 1.5 år...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: zillax89
·
J
Träning har ni några tips vad man kan göra när ens häst gör så här?:confused: http://www.youtube.com/watch?v=5nmDGvO7gPc bredvid ridbanan...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 727
Träning MIn sto har vilat i typ fyra år pga tidsbrist o föl men i lördags bar det av på en kortare tur. O hon som alltid varit svår att sitta...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Sonic76
·
P
Träning HAHAHAHA. Jag fick ett sååååå bra tips för att inte svanka.:rofl: "Tänk att du har en morot uppkörd i rumpan och ska knipa runt den"...
Svar
8
· Visningar
2 668
Senast: lilla hoven
·
H
Träning Vad används de olika nosgrimmorna till EGENTLIGEN? Alltså, vad har de för effekt på hästen, främst den unga hästen i detta fall, och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 217
Senast: onyxia
·
Träning Hejsan! Lite nyfiken på hur långt ni rider när ni rider ut och hur lång tid det brukar ta? :d /Karin
2 3
Svar
46
· Visningar
4 177
Senast: Secondpay_owner
·
Z
Träning Ja... jag har ju då en maxad D ponny som varit med om någonting men är samtidigt väldigt dominant och bestämd, dock ger hon sig ganska...
2
Svar
36
· Visningar
2 230
Senast: zillax89
·
Ridning Kan man träna AR med westernsadel? Är det bra om man säger så?
Svar
7
· Visningar
977
Senast: IngelaH
·
Y
Träning Ni som har/har haft skötare/medryttare på er häst, hur har ni burit er åt för att hitta någon bra tjej/kille? Vad har ni ställt för...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: micra
·
W
Träning Jag är inte så vig av mig :crazy: och när jag ska upp är det typ upp med foten i stigbygeln o så hopp, hopp o så UUUPP och över, och...
2
Svar
25
· Visningar
3 171
Senast: Jenny1
·
P
Träning tränar ni mycket från marken med era hästar. Jag gör det och nu har jag fått slut på ideér. jag går på promenader, tränar på att lasta...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: PyseN_
·
Ridning Hej alla. Jag har kollat lite på sadlar för akademisk ridning och till min förvåning sett att flera sadelmodeller inte har...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: true_blue
·
Träning Vår nya häst har förmodligen inte gått i lera tidigare (importerad från Holland i våras) och verkligen HATAR att gå i det :crazy: . Han...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Wembley
·
S
Träning Är det fler som gör det? eller är det bara jag?:p Brukar lyssna på mp3 när jag rider i paddocken, det går så segt annars och vi har...
2
Svar
38
· Visningar
2 638
Senast: Wembley
·
M
Ridning Är ev inne på att prova AR, har hört både för- och nackdelar med detta sätt att rida och undrar vad ni har för erfarenheter. Varför...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: flashlight
·
D
Träning När kan man påbörja inridning av en islandshäst? Jag förstår att det kan skilja lite på mognaden på hästar. Men kan man börja med...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: annax
·
P
Träning Det gjorde nämligen jag... och nu är jag en lycklig återfallsryttare om än ganska förvirrad. Har saker ändrats eller minns jag bara...
2
Svar
27
· Visningar
2 383
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp