Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej och Gott Nytt ÅR! Är det någon som har/haft liknande problem? Jag har en ponny som är sju år och inte varit lastat tidigare. Därför...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: beda
·
T
Träning Jag har en fjording som hela tiden envisas med att dra ut huvudet och dra tyglarna ur händerna på mej. Har fått tips av ridlärare att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 591
Senast: Totola
·
Träning Hur mycket ska det blåsa för att få er att stanna hemma med tom resp lastad hästtransport?
Svar
2
· Visningar
2 394
Senast: Penny_Lane
·
E
Ridning Jag har sedan i somras ridit AR på mitt sto och arbetar henne vid handen ganska mycket. Jag rider inte speciellt länge och inte...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 221
Senast: ecila
·
Ridning vilken kapson använder ni? vart köpte ni den? bild? Vilka kapsoner anser ni vara bra och dåliga, och varför?
Svar
12
· Visningar
1 560
·
T
Träning Hej Det är så att jag så gärna skulle vilja bli medryttare på en häst och få rida och sköta den ja allt lite friare än ridskola. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 464
·
M
Träning Vårt ena varmblod är ganska ljudkänslig och lite spittig i trafik och terräng så vi dövar henne på såna ridturer... Tipset fick vi av...
Svar
16
· Visningar
1 419
·
I
Träning Jag har mina funderingar på å sätta på ett bettlöst på min unghäst då han är väldigt tung i munnen ... dessutom håller han på å tappar...
Svar
11
· Visningar
1 897
·
Y
Träning Vet inte om denna tråd hamnar rätt, men jag provar iaf.:confused: Har en stor kraftig kille som är 170 hög, han fastnade i ett hönät i...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Arablife
·
M
Ridning Rider någon här på forumet utan bett i all ridning, alltid? Kapson, sidepull, bettlöst träns... Är det möjligt att nå lika långt i sin...
2
Svar
26
· Visningar
3 999
·
F
Träning Jag har en travare som tar väldigt korta steg och det gör att hon bli skompig :crazy: Kan knappt sitta ner i traven och det hjälper inte...
Svar
13
· Visningar
1 449
·
C
Träning Hej ! Jag är en tjej på 13 år som ska sluta rida till sommaren. Då ska jag & min kompis hyra "sommarhäst" men efter sommaren skulle jag...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: loobah
·
Träning Nu behöver jag råd och erfarenheter. Jag fick inte tag på tillräckligt med halm så därför tänkte jag prova med torv i undre lagret på...
Svar
8
· Visningar
1 242
Senast: bigganl
·
D
Träning Har inte sett många trådar som diskuterar ridskolor och vad de lär ut så jag är lite nyfiken på vad alla ni som gått från ridskola till...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 165
Senast: Aeternum
·
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt.. Flytta gärna rätt den isåfall :o Jag ska flytta mina hästar till lösdrift med ordentlig...
2
Svar
34
· Visningar
2 372
Senast: moli
·
C
Träning Hej! Har en liten fråga! Har nu köpt ny häst som måste ha täcke(vilket inte min förra häst behövde)så nu är jag lite nybörjare känner...
Svar
7
· Visningar
889
Senast: pinky
·
C
Träning Ny här på forumet från och med idag... har läst inlägg hela förmiddan å allt verkar mycket intressant :D har själv en fråga... har...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Calero
·
Träning Såg nyss 4 älgar gå genom hagen. Som tur var så såg inte hästarna dom:smirk: . Men i hagen som ligger närmast fick hästarna lite panik...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: avslutat medlemskap
·
M
Träning Nu är jag sjukligt less på allt strul i stora stall. Varje dag när man kommer till stallet så är det ngn som är helt hysterisk över ngn...
2
Svar
26
· Visningar
2 720
Senast: Mindra
·
S
Träning Ja som du kan läsa på rubriken "att rida i sandtag" Hur bra är det för hästarnas ben? Tänkte prova att rida där med min häst (finns...
Svar
11
· Visningar
2 084
Senast: VeryGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka