Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Vi har ofta disskutioner i vårat stall om ston v.s valackar. Många anser ju att valackar är mycket lättare att hantera och oftast...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 028
Senast: Nattuggla
·
S
Träning Mitt sto är ganska stönig till tider - nu har jag kommit på att om jag rider henne nästan "naken" - dvs bett och tyglar ingen nosgrimma...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: mysko
·
Träning Vad gör man med en häst som springer över en totalt så fort det finns mat i krubban? Har sjäv blivit nermejad (läskigt nära boxvägg och...
Svar
11
· Visningar
927
Senast: Annakarenina
·
Träning Jag har försökt anlägga en permanentbädd med torv i det undre lagret. (ja fick inte tag på tillräckligt med halm iår) Jag trampar...
Svar
15
· Visningar
2 475
Senast: bigganl
·
J
Träning *långt* Vi har ett treårigt sto som nu har stått en vecka pga växtvärk. Under den tiden så markarbetade jag henne en hel del...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: _jossan__
·
Träning Satt och läste i tråden om permanentbäddar och en tanke slog mig. Hur gör man för att inte ströbädden ska fara ut ur boxen ifall man...
Svar
7
· Visningar
847
H
Träning Hej! Har tidigare haft en tråd här om mitt sto och fått många bra tips o råd! Känns som vi fastnat lite grann nu igen i ridningen...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: girly
·
Träning Tänkte ta itu med att lära mig longeringens ädla art. Finns det någon litteratur i ämnet? Jag hittar INGENTING när jag söker på...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: pixietail
·
P
Träning Är det engelsmännens metod, att låta hästarna stå med träns på i någon vecka? Eller den svenska, tränsa lite då och då?
Svar
17
· Visningar
4 947
Senast: Megs
·
K
Träning Idag skulle jag och hästen ta ett liten skutt över ett liiitet litet kryss men för det första är han rädd för bommar och hinderstöd som...
Svar
9
· Visningar
1 578
Senast: girly
·
Träning Här är en film: http://www.youtube.com/watch?v=tubor-90sWQ&mode=related&search= med Alfonso Aguilar. Jag vet ingenting om honom sen...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: FUNNY
·
Z
Träning Hej! Mitt första inlägg här på forumet. :) Jag har en medryttarhäst som jag ridit i snart ett år nu, hon har börjat att testat mig...
2
Svar
33
· Visningar
3 456
Senast: Zaph
·
B
Träning jag ska nu börja sätta igång en travare, han har blivit riden tidigare men har nu stått i några månader (vet inte exakt hur länge men...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: girly
·
S
Träning Hästen jag rider reagerar på bilar särskilt om dom kommer bakifrån eller snabbt frammifrån...han hoppar till eller sparkar till, känns...
Svar
4
· Visningar
676
Senast: Suss
·
U
Träning Jag vill gärna ha tips på lekar/övningar som man kan göra med sin häst, och leksaker att ha inne i boxen. Gärna bok tips oxå.
Svar
2
· Visningar
824
Senast: banazir
·
D
Träning hej, jag ska byta till en lite högre ridskolegrupp och jag är inte riktigt säker på hur man gör framdelsvändningar.. :confused: därför...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: axel
·
M
Träning min häst går på mej konstant och spec när han har bråttom nånstans. d är som att jag inte finns ibland, som att han är ute och går...
Svar
14
· Visningar
1 144
Senast: Skulla
·
Träning Har ni något bra sätt att få till en bra galoppfattning. Jag har en travare som har väldigt svårt med vänstergaloppen...vi har provat...
2
Svar
20
· Visningar
3 202
Träning Jag har hört flera olika beskrivningar av vad hästen gör när den går "i form". Svara på dessa: *Vad gör hästen när den går 'i form'...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: sassiball
·
F
Träning Behöver hjälp med mitt OTROLIGT envisa sto.:p igen :P Hon har vart ganska lydig när man har hanterat henne från marken,men den senaste...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 285
Senast: Fejka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp