Sv: Häst som reser sig
Jag vet faktiskt inte, jag antar att det inte finns någon magisk tidpunkt utan de tar det utefter hur hästen uppför sig och är redo för uppgiften.
jag skulle varva med att gå ut och gå med henne ensam i skog och mark avsuttet, om du är rädd för ovan. men ridning i sällskap tills de värsta knutarna löser upp sig.
lycka till,
Mvh/Mackan
Ja, jag får rida ut med sällskap nu första tiden. Det enda som känns mindre bra är att jag inbillar mig att hon inte kommer kunna gå ut själv sen och jag ändå kommer få samma problem om jag provar igen efter det att hon har gått tillsammans med andra.
Hur lång tid räknas inskolningsperioden som? Som jag skrev ovan känns det som att hon kommer fortsätta vara otrygg när hon är ensam ute även om hon går bra ihop med andra. . .
Men det kanske är jag som inbillar mig eftersom hon faktiskt kan gå på promenader utan "draghjälp".
Att göra som fonen tipsade om känns däremot inte helt rätt för mig. Förstår inte riktigt vad jag ska uppnå med att hästen snurrar runt sig själv?
Tack för alla andra tips
Jag vet faktiskt inte, jag antar att det inte finns någon magisk tidpunkt utan de tar det utefter hur hästen uppför sig och är redo för uppgiften.
jag skulle varva med att gå ut och gå med henne ensam i skog och mark avsuttet, om du är rädd för ovan. men ridning i sällskap tills de värsta knutarna löser upp sig.
lycka till,
Mvh/Mackan