Täcken????

Sv: Täcken????

Ingen köldgräns här.... Dock är det anpassat efter individ....
exempelvis:
Häst som tränas mycket även under vinterhalvåret= täcke på....
Häst som klipps= täcke på....
Häst som har svårt att hålla värmen= täcke på....
Häst som av olika anledningar inte är riktigt kry= täcke på....
osv

Annars är det inget täcke på....

För det mesta hemma hos mig brukar det sluta med inget täcke på..

Just nu finns här en dräktig märr och en fjording... *Båda raggsockor*
 
Sv: Täcken????

15- för shettisen, ca 10- för halvblodet, (och då ett tunnare täcke 150g), vid 15- har han vintertäcket(300g). Shettisen har mer päls, därför behöver han inget täcke förrän det är snorkallt. Dom går ute för det mesta, så dom är härdade. Om det regnar, blåser o är kallt samtidigt har dom regntäcke. I år har dom haft sina regntäcken mycket, annars har dom nog möglat bort, eftersom dom aldrig fått chansen att torka upp ordentligt mellan regnskurarna.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 032
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp