Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning funderar på att köpa en klicker för att lära min häst att göra trix, men eftersom NH säger att man INTE får ge hästen godis.. (...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 698
Senast: Annakarenina
·
E
Träning får ta min häst exakt överallt, dock inte på öronen för då kör hon upp huvudet... :S nån som har tips på något man kan göra`?
Svar
8
· Visningar
1 487
Senast: Lil_Mia
·
Träning Hade en tråd uppe för ett år sedan i samma ämne men då det nu ett år senare inte blivit något bättre alls så gör jag ett nytt försök att...
2
Svar
21
· Visningar
3 952
Senast: FUNNY
·
M
Träning Jag kommer att få hem min islandshäst i februari (min första häst):love: till ett nytt stall och vill gärna ha tips och råd om hur jag...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Weemacred
·
P
Träning hej jag är lycklig ägare till ett hingst föl han är snart 9 månader gammal och var väldigt tunn när jag köpte honom efter ett par besök...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: asan
·
S
Träning Finns det fler som har 02 : or som växer?
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: zazzarazz
·
  • Låst
Ridning Jag har börjat försöka fördjupa mig i dom olika ridstilarna och är nu inne på akademisk ridning. Vad står det för, hur är grundtankarna...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: mnementh
·
K
Träning Har haft problem att lasta lilla damen. Ringde därför en NH-tränare som jag blivit rekommenderad. Har aldrig själv hållt på med NH, utan...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: AnTeX
·
T
Träning hejsan! det är såhär, jag brukar hjälpa till o rida en kompis häst ibland. men problemet är, jag känner att jag inte riktigt orkar med...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: tjohej
·
E
Träning Ja, kan någon vänlig själ förklara skillnaderna?! Jag har en fyraåring som jag vill visa nu i år, men så fick jag höra "Men kvaliten är...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: elle12
·
M
Träning Hur ska man på ett bra sätt, utan att göra sig ovän med personen i fråga, göra klart för en vuxen människa hur man beter sig i ett...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: scesar
·
C
Träning okej, ja vet de kanske låter lite dramatiskt, men så är de faktiskt, o ja insåg inte att jag faktiskt räddade livet på henne förens de...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 183
Senast: Haaannnaa
·
Träning På travare. Men hur? Det går i 110 och hon har ingen koll alls på benen.:crazy: Har nu skrittat skrittat och skrittat, och hon är...
Svar
15
· Visningar
2 561
Senast: Falkenrally
·
L
Träning Vilka bedömningar finns det för ponnier att ställa upp i? Min vallack fyller 4 år, Vad krävs av en 4-åring? Hur går det till? Kan man...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: mizz_beauty
·
P
Träning Hej! vi ska förhopnningsvis köpa hästtransport... inom kort hoppas jag när behovet är stort:bump: Men det är detta med att välja...
Svar
2
· Visningar
1 967
Senast: minternet
·
C
Träning Hur går man tillväga för att få en renare galopp på sin unghäst? Är det bara att vänta tills hästen är mer stabil i sin balans med...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: crazy horse
·
S
Träning Hej, jag har precis börjat rida en stor bebis på 6år. Hur skall man själv reagera för att de stora fegisarna skall känna sig...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: ang
·
Träning Är det någon som vet om någon riktigt bra träningsbok (där det står om en massa olika tips om olika övningar, både i hopp och dressyr)...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Vica
·
Träning Bakgrund: Min häst hade när jag köpte henne halvdåliga hovar pga eftersatt hovvård, därför lät jag henne vara utan skor en period i...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: TinyWiny
·
Träning jag har precis fått tillbaka min gamla travare. han har nu varit igång i två månader och har gjort superstora framsteg! han går i form i...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Falkenrally
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp