Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Vad ska man göra med dessa? Har ni några tips vad man kan hitta på, vad man ska träna på o.s.v...... Ägaren lägger inte ner någon tid...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: GotAsecret
·
J
Ridning Nu vill jag höra vad ni verkligen tycker negativt och positivt, om oss. Jag har provat och provat för att hästen ska slappna av har...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Karolina
·
L
Träning min pålle har fått för sig att han ska hoppa över grinden när jag kommer och hämtar honom i hagen:eek: han har alltid kommit när man...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: luvan
·
Träning Hur länge tycker ni en häst ska få gå på ridskola innan den byts ut? Och hur "ofräscha" tycker ni det är tillåtet att de blir innan de...
2
Svar
20
· Visningar
2 297
Senast: Briljant
·
R
Träning Undrar om någon kan berätta vad som ingår i 4 års championatet i dressyr??
Svar
1
· Visningar
833
Senast: elle12
·
Träning Har ett shiresto på två år. Mkt snäll, men lite respektlös ibland gällande att hon inte respekterar mitt utrymme o gärna kommer "inpå"...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Tussilago
·
Träning Min häst ÄR väldigt speciell.. Känner hon sig trängd så går hon upp i taket och blir för en stund nästintill okontaktbar Försökte...
2
Svar
30
· Visningar
2 463
Senast: a_c72
·
T
Träning Hejsan, jag har nyss blivit medryttare på en nordsvensk som i stallet är helt underbar, men när man rider ut på henne och travar så...
Svar
12
· Visningar
1 651
Senast: yazmin
·
D
Träning Finns det någon här som har några tips & råd ang. att släppa ihop hästar? Vi skall släppa våra unghästar med tre andra hästar i helgen.
Svar
8
· Visningar
4 153
Senast: Destiny
·
L
Träning Hej heej vad betyder det är en häst leasas?? /louise
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Arwyn
·
  • Låst
Träning Vet nu inte om den användaren är Nh-människa, men jag tror det. Hon visade en film på hur hon gjorde när den inte ville komma till...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 684
Senast: ika77
·
E
Träning Min medryttarhäst har blivit väldigt mager för att han får mindre mat nu än tidigare, och han har inte lika mkt muskler som tidigare...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: ErikaTrav
·
Ridning När man arbetar med hästen för hand med tex kapson (vid longering) vart ska man ha blicken?
Svar
6
· Visningar
840
Senast: attempt
·
O
Träning Tänkte fråga hur man rider skänkelvikning på långsidan.. jar har bara ridit det på diagonalen förut, skulle gärna vilja veta hur man gör...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Lord_Calvert
·
Träning Ja det är ju inte jag som är rädd utan min häst.... fast det är jag som gör henne rädd. Förra vintern gjorde vi ett par regäla vurpor i...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: mag
·
E
Träning Hej allihopa. Min gamla sköthäst går numera inte lektioner pg a att han bockar för mkt. Han blir inte riden över huvudtaget eftersom...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: nillabjorn
·
I
Träning Hej! Vet inte om tråden ligger rätt men då får moderatorn flytta den. Jag tänkte lära min häst lite olika trick, lite kul att kunna visa...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: attempt
·
Ridning Den akademiska ridkonsten, en välsignelse för min kropp. Efter ett engelskt pass i går insåg jag det, tack vare AR kan jag rida...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 096
Senast: TittiD
·
Träning När ja å mamma satt och åt frukost i morse kom hon på tal om en dödsannons hon sett i tidningen. Det var en kvinna hon haft sin häst...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: dotzie
·
T
Träning är jag för lång för min medryttarhäst? jag är ca 165 cm lång och hon är ungefär 137 cm tror ja. jag känner inte att jag får dålig balans...
2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: Glanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp