Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Här är en film: http://www.youtube.com/watch?v=tubor-90sWQ&mode=related&search= med Alfonso Aguilar. Jag vet ingenting om honom sen...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: FUNNY
·
Z
Träning Hej! Mitt första inlägg här på forumet. :) Jag har en medryttarhäst som jag ridit i snart ett år nu, hon har börjat att testat mig... 2
Svar
33
· Visningar
3 578
Senast: Zaph
·
B
Träning jag ska nu börja sätta igång en travare, han har blivit riden tidigare men har nu stått i några månader (vet inte exakt hur länge men...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: girly
·
S
Träning Hästen jag rider reagerar på bilar särskilt om dom kommer bakifrån eller snabbt frammifrån...han hoppar till eller sparkar till, känns...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Suss
·
U
Träning Jag vill gärna ha tips på lekar/övningar som man kan göra med sin häst, och leksaker att ha inne i boxen. Gärna bok tips oxå.
Svar
2
· Visningar
851
Senast: banazir
·
D
Träning hej, jag ska byta till en lite högre ridskolegrupp och jag är inte riktigt säker på hur man gör framdelsvändningar.. :confused: därför...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: axel
·
M
Träning min häst går på mej konstant och spec när han har bråttom nånstans. d är som att jag inte finns ibland, som att han är ute och går...
Svar
14
· Visningar
1 186
Senast: Skulla
·
Träning Har ni något bra sätt att få till en bra galoppfattning. Jag har en travare som har väldigt svårt med vänstergaloppen...vi har provat... 2
Svar
20
· Visningar
3 263
Träning Jag har hört flera olika beskrivningar av vad hästen gör när den går "i form". Svara på dessa: *Vad gör hästen när den går 'i form'...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: sassiball
·
F
Träning Behöver hjälp med mitt OTROLIGT envisa sto.:p igen :P Hon har vart ganska lydig när man har hanterat henne från marken,men den senaste... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 421
Senast: Fejka
·
G
Träning är det nån som vet något angående en Quarters hopp möjligheter?
Svar
12
· Visningar
3 055
Senast: r_freddy
·
Träning Vad är er definition på "trepunktssits"? 2
Svar
26
· Visningar
8 486
Senast: pinky
·
M
Träning Till er som har inackorderingar, hur ställer ni er till att inhysningarna vill ha bädd i sina boxar? Givetvis finns det både för och... 2
Svar
35
· Visningar
4 226
Senast: ang
·
L
Träning Begöver hjälp med min unghäst och ansåg att det här kanske är rätt forum! Det är nämligen så att jag har ett gotlandsrusssto på 1.5 år...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: zillax89
·
J
Träning har ni några tips vad man kan göra när ens häst gör så här?:confused: http://www.youtube.com/watch?v=5nmDGvO7gPc bredvid ridbanan... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 010
Träning MIn sto har vilat i typ fyra år pga tidsbrist o föl men i lördags bar det av på en kortare tur. O hon som alltid varit svår att sitta...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Sonic76
·
P
Träning HAHAHAHA. Jag fick ett sååååå bra tips för att inte svanka.:rofl: "Tänk att du har en morot uppkörd i rumpan och ska knipa runt den"...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: lilla hoven
·
H
Träning Vad används de olika nosgrimmorna till EGENTLIGEN? Alltså, vad har de för effekt på hästen, främst den unga hästen i detta fall, och... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 428
Senast: onyxia
·
Träning Hejsan! Lite nyfiken på hur långt ni rider när ni rider ut och hur lång tid det brukar ta? :d /Karin 2 3
Svar
46
· Visningar
4 300
Senast: Secondpay_owner
·
Z
Träning Ja... jag har ju då en maxad D ponny som varit med om någonting men är samtidigt väldigt dominant och bestämd, dock ger hon sig ganska... 2
Svar
36
· Visningar
2 339
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka