Hur långt rider ni?

Sv: Hur långt rider ni?

Hahaha och jag vet ju att du i undantagsfall tvingas ut på 4-6 timmars ritter oxå :rofl: :angel:

Självklart var det till dig :p Lokalsinne är det nått som går att äta??? :rofl:

Jag brukar rida ca 60 min per dag. Ibland blir det mer. Ibland mindre ;)

Det beror på. Om man bara ska skritta är jag ute ca 30-45 min, och om det handlar om alla gångarter och en normal uteritt blir det ca 45-90 min. Längre om man tar det jättelugnt.

Ja du.. från korta skritt turer på 20-30 min till uppemot 4-5 h. kan ta längre tid om vi hittar nåt farligt på vägen eller nån ny stig att utforska eller annat skoj på vägen. beror på väder och vind. men en normal uteritt är väl iaf på 1,5 -2 h.

På volt/ridhus blir de väl mellan 30 och 120 min. beroende på arbete och hur mkt vi står still och om hon vill göra de jag ber om.

Vi brukar rida minst en timme. Men ibland blir de längre:p De finns en väg som leder till en vändplan och den brukar vi rida till ofta, de är ca 4- 5 km tror jag enkelväg. Jag vet inte riktigt men nå sånt;) Annars rider vi mkt i skogen nu när de finns snö så man kan galoppera mkt och länge :love:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 095
Senast: cewe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Lavinia
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 579
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 715
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar