Hur långt rider ni?

Sv: Hur långt rider ni?

Hahaha och jag vet ju att du i undantagsfall tvingas ut på 4-6 timmars ritter oxå :rofl: :angel:

Självklart var det till dig :p Lokalsinne är det nått som går att äta??? :rofl:

Jag brukar rida ca 60 min per dag. Ibland blir det mer. Ibland mindre ;)

Det beror på. Om man bara ska skritta är jag ute ca 30-45 min, och om det handlar om alla gångarter och en normal uteritt blir det ca 45-90 min. Längre om man tar det jättelugnt.

Ja du.. från korta skritt turer på 20-30 min till uppemot 4-5 h. kan ta längre tid om vi hittar nåt farligt på vägen eller nån ny stig att utforska eller annat skoj på vägen. beror på väder och vind. men en normal uteritt är väl iaf på 1,5 -2 h.

På volt/ridhus blir de väl mellan 30 och 120 min. beroende på arbete och hur mkt vi står still och om hon vill göra de jag ber om.

Vi brukar rida minst en timme. Men ibland blir de längre:p De finns en väg som leder till en vändplan och den brukar vi rida till ofta, de är ca 4- 5 km tror jag enkelväg. Jag vet inte riktigt men nå sånt;) Annars rider vi mkt i skogen nu när de finns snö så man kan galoppera mkt och länge :love:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 566
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 694
Senast: cewe
·
Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?