Hur långt rider ni?

Sv: Hur långt rider ni?

Det beror nog på vilken slags runda jag rider. Den kortaste tar ungefär 15-20 minuter medan den andra kanske tar 45 minuter.
 
Sv: Hur långt rider ni?

knapp

Det brukar nästan alltid ligga på cirka en timme, men om jag har tid och trevligt sällskap och om vädret tillåter så kan det bli turer på över två timmar. Händer också att jag bara rider i sådär en fyrtio minuter, kanske om jag gör en jobbig övning på banan, om det är mörkt och kallt, om jag har bråttom osv...
 
Sv: Hur långt rider ni?

I regel tar turerna minst 40 minuter. Ofta 1,5 h.. Sen händer det att man ibland bara är ute 20-30 minuter dagar då man har bråttom.

Hur lågt det är vet jag inte. Men minst 1 mil iaf.
 
Sv: Hur långt rider ni?

45 min - 1 h nånting sånt. Ibland utforskar jag nya ridvägar och då blir jag borta längre :) Längden varierar också, det finns så många slingor.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Det är väldigt olika, beror på om det är någon av unghästarna eller de vuxna jag tar ut. Beror också på vilken sorts arbete vi utför. Ibland blir det väldigt intensiva pass på kanske 30min-1h, och ibland kan vi rida lugna långturer på ca 5h. Och så beror det ju på vilken tid på säsongen, om hästen är i form eller ej.
 
Sv: Hur långt rider ni?

oavsett årstid ligger mina ridturer på ca 2 timmar - 5 timmar.
rider 5 - 7 dagar i veckan på detta vis.

i km blir det väl ca 7 - 20 beroende på gångarter oxåsvidare
 
Senast ändrad:
Sv: Hur långt rider ni?

Rider jag ut i veckorna blir det 30 min när jag är själv och drygt 45 med sällskap. På helgerna eller när det är ljust och jag har sällskap blir det 1-3 timmar. Mest grusväg, pyttelite fält, ibland skog, endel asfalt och oftast lite på "barrbelagd" grusväg (motorsportbana).
 
Sv: Hur långt rider ni?

Det varierar ganska mycket. De kortaste turerna är ca 40 minuter och de längre ca 2 timmar.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Rider jag ut i veckorna blir det 30 min när jag är själv och drygt 45 med sällskap. På helgerna eller när det är ljust och jag har sällskap blir det 1-3 timmar. Mest grusväg, pyttelite fält, ibland skog, endel asfalt..

:p jag me.. rider inte så länge på vardagar men jag hinner en bit eftersom jag/vi har tempo.. helgerna längre.. på volten, mellan 30min- hur länge som helst, till de sköter sig..:p
 
Sv: Hur långt rider ni?

Oj det beror helt på. :rofl: Beror på vädret och vad man gör.. Ibland kan jag bara ta en skrittur på en halvtimme - trekvart. Men oftast 1-2 timmar när jag inte bara skrittar utan träniar lite och så. Men i paddocken blir det kanske 1 timme- 1 ½ timme max :angel:
 
Sv: Hur långt rider ni?

hmm idag blev det 45 min eller så men så regnade det ju hela turen också....men häst och jag var lika glada för det!

beror på vilken runda jag rider... 1 timme i allafall..oftast.. i ur och skur .. (eller ja.. iaf i skur om det är såpass att det är flera plussgrader ute med så man inte fryser till is på hästen :P )
 
Sv: Hur långt rider ni?

oj hur långt vet jag inte riktigt, men det beror helt på vad vi gör, ute mellan 40 min - 1 ½ timme...
 
Sv: Hur långt rider ni?

På vintern är jag aldrig ute mer än 45 minuter om jag inte måste. Brukar dock jogga en 1,6-milsslinga med travaren en gång i månaden och det tar ju tyvärr sin tid.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Håller på att sätta igång kusen så nu har vi gått från 15-20 min till ca 30-40 min. Mest skritt och lite trav. Har löshäst så ibland måste vi vänta in honom, och då kan det ta lite tid. Känns kusen bra så kan vi trava lite mer, och då går det lite fortare. Jag har några rundor som jag varierar mellan. Men i vinter när hon kommit igång så ska vi ut och rida i timmar!! Mest grusväg, skogs- och traktor-vägar samt åkrar.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Rider jag i ridhus rider jag sällan över en timme, inklusive fram- och avskrittning (som tar 20-25 minuter).

I skogen kan jag vara mellan en halvtimme och 2-3 timmar, beroende på hur hästen har gått tidigare, hur bråttom jag har och hur hästen är att rida.

Ju lättare han svarar och ju mjukare han är, ju kortare rider jag. Jag sitter aldrig och nöter flera timmar på någonting som går bra. Hans belöning är att komma in i stallet :)
 
Sv: Hur långt rider ni?

Hej!

Ja, det där har jag själv klurat på när jag rider. Alltså hur långt jag igentligen rider på en viss tid. Så nu har jag och min kompis mätt upp olika ridvägar runt stallet och börjat kolla hur lång tid de olika vägarna faktiskt tar.

Den kortaste rundan (utan att vända och rida samma väg tillbaka) är 9,5km lång och brukar ta ca: 60 minuter att rida runt. En annan runda som är 14,5 km lång brukar ta närmre två timmar. Lite gran beroende på hur underlaget är och hur mycket man galopperar förståss. I nuläget ligger 1km skritt på mellan 10-12minuter. Målet till våren är att skritta 1km på 7-9 minuter. Vi får se om jag (alltså hästen) fixar det ;)

Mvh Myy


Det måste verkligen vara lungt man går ju själv en km i rätt lungt tempo ( människa) på max 10min.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Jag brukar rida ganska länge när jag rider ut. Minimum är en timme. Ibland kan vi vara ute riktigt länge beroende på hur mycket tid man har tills fodringarna. Men i snitt ca 1,5 timme.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp