Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning hur gör man när man ska träna hästen med läskiga saker som typ en pressening? eftersom ja bara ska leda hästen i några dagar så hade...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: heidi maria
·
Träning När hästen går över tygeln, vilket jag antar bara är en benämning på var den har huvudet någonstans, är huvudet då uppe i luften eller...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: axel
·
Träning ..att hon är vildhäst? Nu menar jag inte att hon är svårfångad i hagen el så hon är väldigt social och älskar att bli riden och att man...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: _Smulan_
·
H
Träning Hej Red på ridskola och skulle galoppera och kände mej jätteosäker. Men nästa gång hade dom satt på hästen en martingal. Och det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: pinky
·
Träning Härikring är det väldigt platt, någon kulle här och var typ :D Alltsåledes noll möjligheter till att klättra med hästen. Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Widerberg
·
F
Träning Kan börja med att säga att jag visste inte vilket forum jag skulle lägga denna tråden i .. Iallafall så är det så att jag har planer...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Choklad
·
L
Träning Jag har en "isisval". på 5 år. Han är som trotsiga ungar är vid den åldern;) ena dan är han coollugn och nästa har han myror i...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: ang
·
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Fejka
·
O
Träning Jag har en 6-åring som nu i februari har varit riden i ett år. Har bara haft äldre hästar innan och han refereras alltså till "Bäbis"...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: mazzan
·
Träning Hej! Jag ska hämta min nya häst i helgen och detta är en unghäst (5år). Jag vet att några i stallet har vana vid unghästar men jag...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Maya748
·
Ridning vilka här har gjort något av dessa prov? hur lång tid tog det för er att komma så långt så ni kunde avlägga dem? hur gick själva...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 094
Senast: _Smulan_
·
L
Träning hage.. Kommer behöva hämta nyligen anlända sällskapshästen (shire-valack)åt två knappt ett-åriga fölisar, för att motionera honom.. Till...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Lunaedies
·
Y
Träning Hej Vet inte om jag lägger denna tråd rätt men annars får den gärna flyttas. Min fråga är hur jag ska träna min häst för att han...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Stall Olitten
·
A
Träning Hur kommer man igång med ridning igen efter några års uppehåll. Ni som har vart ifrån ridningen, hur har ni gjort? Jag har viljan...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Luxi
·
Träning Det har verkligen gått frammåt med ridningen nu :) har inte tänkt på det så mycket förän jag tittade på en halvgammal film...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Ganesco
·
Ridning Hejsan! Var hos min granne härrom dagen och tränade (engelsk)dressyr i deras paddock, dom rider sjävla barock med sina hästar. När jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 063
Senast: Austarla
·
Träning Nån här som har tips på enkla ledarskapsövningar man kan göra hemma i corall? Tack på förhand!! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: sthu
·
B
Träning Har nu hästarna i stall fem minuter hemifrån där vinterhagarna är genomblöta pga av regnandet och en stor del av hagarna helt...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: benjamin
·
C
Träning Hej! Har ett 2-årigt sto som haft svårt att bli lämnad själv i stallet och vi har därför tränat en hel del att hon ska kunna stå kvar...
Svar
16
· Visningar
2 144
Senast: faxa
·
F
Träning :smirk: Vilka här på buke har läst "hästens själ"?Är nyfiken på vilken typ av personlighet eran häst har:idea:
Svar
2
· Visningar
634
Senast: Fejka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp