Vildsvinsjägare sköt ihjäl två hästar – människor fanns i närheten

Fy, detta är verkligen min största rädsla när jag är ute i skogen.
Jag är inte det minsta rädd för vilda djur (de är nog betydligt räddare för mig).
Men jägare … känner några duktiga jägare som aldrig skulle skjuta om de inte var 100% säkra. Tyvärr är inte alla jägare sådana…
 
Jag vet inte vad som är värst, att skjuta shettisarna eller att ens skjuta i ett läge där personen inte kan skilja på en häst och en gris. Vad skulle hen då kunna ta fel på?

Jaktlicensen borde vara förverkad allra minst.
 
Otäckt. Att samtidigt ha befunnit sig i hagen också då det inträffade, mitt adrenalin hade varit i taket som ägare.
 
Den mannen behöver bli av med vapenlicensen och körkortet då han inte ser tillräckligt bra för att inneha något av det. Omdömet verkar också saknas.

Jag är rätt övertygad om att han inte kommer att få ha vapen på en lång tid... men tyvärr inte pga hästarna utan snarast för att det fanns människor i närheten.

Jag anser att efter en sådan här felskjutning (även om det inte hade varit människor i närheten) ska en ha en jäkligt lång väntetid innan det kan bli aktuellt med vapen igen, och då ska hela jägarexamen tas om.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar har under fredagskvällen skjutits ihjäl av en jägare i Nykvarn. – Han var i området för att jaga vildsvin, säger Anders...
Svar
4
· Visningar
246
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Amanda Svedegårds två shetlandsponnyer sköts till döds i Kalmartrakten då en jägare misstagit dem för vildsvin. – Jag har inte hunnit...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 731
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Plötsligt attackerade en pitbullterrier en häst i Kyrkhult utanför Olofström i förra veckan. Hunden ska ha bitit sig fast i hästens...
Svar
1
· Visningar
1 688
Senast: Zakuro
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 121
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp