Tonåringar

SaraXX

Trådstartare
När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i huset. Bokstavligen alltså. Jag kan ju inte påverka det så det är väl ingen idé att oroa sig, men det hade ju varit käckt att veta att vi inte behöver flytta om ett par år :arghh:
Jag är 170, pappan är 180.

Och btw, när slutar fötterna att växa? :cautious: Idag köpte vi innegympaskor i stl 46,5.
 
När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i huset. Bokstavligen alltså. Jag kan ju inte påverka det så det är väl ingen idé att oroa sig, men det hade ju varit käckt att veta att vi inte behöver flytta om ett par år :arghh:
Jag är 170, pappan är 180.

Och btw, när slutar fötterna att växa? :cautious: Idag köpte vi innegympaskor i stl 46,5.
Jag slutade nog växa därikring, kanske ngt äldre. Men handlade om ngn cm på slutet!
 
När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i huset. Bokstavligen alltså. Jag kan ju inte påverka det så det är väl ingen idé att oroa sig, men det hade ju varit käckt att veta att vi inte behöver flytta om ett par år :arghh:
Jag är 170, pappan är 180.

Och btw, när slutar fötterna att växa? :cautious: Idag köpte vi innegympaskor i stl 46,5.
Jag växte nog minst ca 10 cm efter jag fyllde 14.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min brorson fyllde arton i somras och har väl slutat växa ungefär nu. Han är 206cm tror jag, så lång var han absolut inte när han var tretton. Jag tror ni kan förvänta er en växtspurt till. :D
Det verkar å andra sidan vara så att vår familj blir längre och längre för var generation och min bror sniffar på två meter... så..
 
Jag växte till trean på gymnasiet med störst spurt i åttan-nian. Min mamma övervägde att ta mig till läkaren ”för att ge Stopp-o-väx” :D
Slutade på 180 cm.
 
Jag växte till trean på gymnasiet med störst spurt i åttan-nian. Min mamma övervägde att ta mig till läkaren ”för att ge Stopp-o-väx” :D
Slutade på 180 cm.
Jag blev erbjuden stopp och väx av läkare, tackade dock nej då läkaren spådde 179-180 cm på mig. Jag blev 184… hade jag haft facit hade jag nog tackat ja ändå!
 
Jag växte tills jag var typ 20, men långsamt på slutet :). Är 178cm. Växte ganska jämnt utan spurtar, var aldrig längst i klassen av tjejerna förrän sent på gymnasiet.
 
Min brors längd kom igång sent haha, tror inte han hade vuxit klart förrän i gymnasiet någon gång. Han är inte jättelång men ca 187 kanske. Jag själv är 180 lång men var lång för min ålder hela uppväxten vilket min bror inte var. Jag slutade växa i högstadiet någon gång 🙂
 
Jag har inte växt sedan nian men är också under medel i längd. Har nått vagt minne av att jag fick extra uppföljning av skolsystern pga det, men blev inte någon behandling lr så. Osäker på om det är olika för män och kvinnor.

Min man är lång, han gissar själv på att han slutade växa i 17-18 års åldern. Han säger han minns ett hopp på typ 10 cm i 17 års åldern 😅 Tror det var typ samma på alla mina brödrar, inte det med att hoppa 10 cm på ett år ^^ men att dom sluta växa runt den åldern. Minns att jag kände mig omgiven av redwoods trär hemma i slutet av tonåren. Stor skillnad i längd på oss syskon 🙈
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 798
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 277
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp